שאלה
דיון מתוך פורום לקויות למידה
שלום. בני אובחן כלקוי למידה בהבנת הניקרא בלבד . בני נמצא במרכז לליקויי למידה מספר פעמים בשבוע ומגיע הביתה בסביבות השעה 16:00 שאלתי היא כזו : האם לתת לילד לנוח מעט ולאחר מכן לעזור לו לסיים את שעורי הבית ולאחר מכן הוא חופשי לשחק או לתת לו לשחק כשהוא מגיע ובשלב מסוים להפסיק ולהתחיל עם שעורי הבית . במקרה הראשון ניתן לסיים עם שעורי הבית תוך שעה ובמקרה השני שעורי הבית נגררים עד תשע בלילה , כנ"ל במקרה השני בו הילד משחק ומפסיק לדעתי הוא לא יהיה מרוכז כי הראש שלו נמצא במשחק והוא מחכה לרגע לחזור למשחק . לדעתי האופציה הראשונה עדיפה כי הוא בהתחלה מרוכז וניתן במהירות לסיים את השעורים ולא לגרור אותם עד מאוחר . הבעיה במקרה הראשון הוא כשלילד מגיע חבר או שהילד יוצא לחבר . מה לדעתך השיטה הטובה ביותר ? תודה וחג שמח שרית
שרית, שלום! אכן, שאלתך ראויה ונכונה: מה עדיף? שהילד ינוח מעט, יסיים שעוריו ויפרוש לענייניו (חברים, משחקים וכו'), או שמא להניח לו לעסוק במשחקים, למשך פרק זמן קצוב, ולאחר מכן להתמסר לשעורי הבית? התשובה לשאלתך איננה חד-משמעית, לצערי הרב. לכאורה, ראוי שיסיים קודם לכל את שעוריו. כך יוכיח "רצינות ואחריות". ואולם, אם תתירי לו לשחק (לבד או עם חבריו) ותבקשי ממנו להיות אחראי לסדר הזמנים ולסיים את שעוריו בשעה סבירה, והילד אכן יעצליח לעמוד בכך, האם לא יהיה זה גילוי של "רצינות ואחריות"? סבורני, שאין תשובה אחת, ממש כפי שאין ילד דומה לילד. הצעתי לך, לכי אחר ליבך: בדקי מה טוב יותר וישים יותר ורצוי שתשתפי בלבטיך ובהחלטתך את הבן. אני משוכנע, שהוא יעזור לך (כך או אחרת) לקבל החלטה ראויה. ושיהיה ב ה צ ל ח ה. בני מנכ"ל "ניצנים"
מה עושה ילדך עד שעה כל כך מאוחרת במרכז ללקויי למידה, האם אינו מקבל סיוע והדרכה גם בהכנת שיעורי הבית?
התשובה היא לא . במאכז לא מכינים שעורים , מלמדים איך להכין . תודה
שרית לילה טוב, בנך לומד קשה ומשקיע מאמצים רבים על מנת לעמוד בכל המטלות הלימודיות. חשוב לזכור כי המאמץ שלו אינו שווה למאמץ של ילד אחר. על כן לדעתי, יש לפעול בפשרה כפולה: ראשית לשוחח עם המורים בבית הספר ולקצץ לבנך את כמות התרגילים והשאלות בכל מקצוע. אסביר: הילד צריך לתרגל עד להבנה ולא יותר! שנית, דברי עם הילד, הסבירי לו את השיקטחים השונים, וקבעי איתו שעות בהן מכינים שיעורי בית. זמן זה - אסור שיעלה על חצי שעה ביום. בברכה אלמוג
אלמוג שלום . תודה על תשובתך . הבעיה היא שוב מתי הילד מכין את השעורים עם ההקלות למשך חצי שעה . כשהוא מגיע הביתה ולא התחיל עם המשחקים ? או לתת לו להתחיל עם המשחקים ובשלב מסוים להפסיק לחצי שעה ? הבעיה היא כשהוא מתחיל עם המשחקים הוא לא מוכן להפסיק וכשהוא מפסיק אז הראש שלו עדיין בתוך המשחק וזה דומה לאחד שרואה סרט מתח ומפסיקים לו את הסרט באמצע לחצי שעה , הראש שלו והמחשבות כולן בסרט . בגישה הראשונה הוא חוזר ומסיים תוך חצי שעה את השעורים ויכול להתפנות לחברים ולמשחקים . מה לדעתך הגישה הנכונה במקרה שלי מבלי לשאול את הילד כששאלנו אותו הוא כמובן אמר אחרי המשחקים וזה בשעה 8 בערב וזה לא מוצלח כי אז הוא לא מרוכז ועייף ורוצה להפטר מהסיפור כמה שיותר מהר . תודה