הפרעת קשב אחרי שבוע של לימודים בכיתה א?!

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

11/09/2006 | 15:47 | מאת: אימוש

האם אחרי שבוע אחד של לימודים בכיתה א,כשהכל חדש ובהחלט יכול לבלבל, קיימת אפשרות סבירה שהמורה תאבחן הפרעת קשב, ותירמוז לכל מיני אפשרויות של טיפול הכוללים טיפול תרופתי? האם אי יכולת לבצע משימות בכיתה בשל רעש (כניראה שהכיתה היא רעשנית במיוחד) , והעדפה לבצע את המשימות בבית בשקט, קושי באירגון לפי הכללים החדשים שאינם מזכירים כהו זה את הגן, קושי בהתמקדות במשימה , לפי הכתובים בהחלט נתונים אלו יכולים להעיד על בעיה אני לא בורחת מהאפשרות , אבל האם יכול להיות שבעצם הכל נובע מעצם ההתחלה של משהו חדש ומיוחד כל כך של כיתה א'? אני די מרגישה שהמורה מנסה לקטלג(אחרי שבוע שלדעתי אינו מספיק כדי להכיר ) את ביתי מתוך הנסיון שלה שאולי בכלל לא מתאים למיקרה. האינטואיציה שלי אומרת שמשהו פה לא קשורה ושכדאי לנסות להעביר למורה אחרת ....אודה ואשמח לשמוע עצה תודה מראש

11/09/2006 | 21:58 | מאת: ד"ר למפיט מאיר

אימוש שלום רב, רוב התלמידים בתחילת כיתה א' משתלבים היטב. אם אצלכם זה לא בדיוק כך, כדאי להתייחס לילדה ולרמת הקשב שלה, לא לעבור לכיתה אחרת. לאחר שתבדקו את הנושא ביסודיות (באמצעות מומחה, מחוץ לבית הספר), מיסרו למורה את התשובה וקרוב לוודאי שתקבלו שיתוף פעולה ותמיכה ממנה. אחד התנאים הנדרשים על מנת לקבוע אבחנה של קשיי קשב וריכוז הינו: "הבעייה מוכרת ומתמשכת לאורך תקופה של שישה חודשים או יותר" תנאי אחר: "התופעה קיימת בשתי מסגרות או יותר (בי"ס, בית, חוגים וכו'...). אלו לא כל הנתונים הנדרשים, כמובן, אך יש בהם מידע יעיל. לפיכך עליך להשיב (בעיקר לעצמך, בשלב זה) האם היו הערות מצב הגננת או גורמים אחרים בשנים קודמות. בנוסף, מה את רואה בבית ? ילדה מרוכזת ? מבצעת משימות ומשלימה אותן ? ממתינה לתורה בשיחה ? וכו'.... (אוכל להעביר לך שאלון מפורט בפקס). במידה ועולה חשד להפרעת קשב וריכוז, כדאי לבדוק את הנושא במכון מקצועי שאיננו קשור בביה"ס. כך תקבלי מידע מדוייק ואובייקטיבי לגבי ההתנהלות של ביתך בעת ביצוע מטלות דידקטיות ולגבי איכות הקשב והריכוז שלה. והכי חשוב (!!!) בגיל הנוכחי (כיתה א') ניתן לטפל ביעילות גבוהה גם בלי תרופות. לכן אל תבהלי מכל העניין. אף אחד לא ייתן לביתך תרופות ללא הסכמתך, גם אם תימצא בעייה. נראה לי נכון לבדוק את הנושא ביסודיות. להתמודד - לא להדחיק, לא לעבור למורה אחרת, אלא לבדוק ואח"כ להחליט. בהצלחה רבה, ד"ר מ. למפיט

12/09/2006 | 00:04 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

לילה טוב, כאשר אני קוראת את דברייך אני חשה תסכול, חשש ופגיעה. את מרגישה שמנסים לקטלג את ביתך עוד לפני הכרות מספיקה עימה. כאן כדאי לעצור ולבדוק: מה גורם לתחושות הלא נוחות הללו? מה בדיוק אמרה המורה? על מה הסתמכה? במקביל כדאי לבדוק באופן אוביקטיבי לגמרי את תחושות הילדה והתנהגותה - האם ביתך יכולה לשבת במהלך יום הלימודים ברציפות? האם ביתך מנהלת רישום או מעקב בדומה לילדים אחרים בכיתה? מהו מצבה החברתי? כיצד היא מתפקדת בבית בעת למידה? תחילתה של כיתה א הוא אכן מאורע מרגש ומבלבל, ועם זאת מרבית הילדים שמחים ומשתוקקים לשיתוף פעולה ולמידה בכיתה. אני שומעת בדברייך את שני הצדדים ( קושי בקבלת ביתך כפי שהיא על ידי המורה, אפשרות להפרעת קשב ) המלצתי לך היא לבחון את שני הקצוות לכאורה ביסודיות. בברכת הצלחה רבה בהמשך בברכה אלמוג נ.ב - אשמח מאוד אם תעדכני בהמשך...

מנהל פורום לקויות למידה