כיתה קטנה

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

24/08/2006 | 18:27 | מאת: לי

בני בן 10.5 עולה לכיתה ה אחרי איבחונים רבים יצא לילד באיבחון טובה 4.89 - הפסיכולוגית בבית ספר קבעה שהילד זקוק לכיתה קטנה בבית ספר רגיל ביום שלישי יש לי וועדת השמה לגבי בני אני רוצה שבני יעבור לכיתה קטנה בבית ספר רגיל בכיתה קטנה אך היום בני שואל אותי למה אני עובר לבית אחר ואומר שהוא רוצה להיות עם החברים שלו אני קצת בדילמה מצד אחר אני רוצה שילמד טוב בכיתה קטנה כי הוא לא לומד כל הציונים שלו 40 קשה לו בלימודים אני קצת מרחמת עליו פתאום שהוא מתנתק מהחברים שלו אני צריכה עזרה ממך מה לעשות?

25/08/2006 | 08:50 | מאת: ד"ר למפיט מאיר

שלום רב ל-לי !!! אני מניח שלבנך יש גם לקות למידה, ולא רק הפרעה בקשב ובריכוז. מסיבה זו - כנראה - המליצו לכם להעביר אותו לכיתה קטנה (כיתת שילוב). אם כך הדבר, נכון להסביר לילד מה הקשיים שלו ומה הייתרונות שיקבל בכיתה קטנה. כדאי שההסבר יינתן לו על-ידי איש-מקצוע ולא על-ידיכם ההורים. ילדים מקבלים בקלות רבה יותר המלצות של אנשי מקצוע. זה נשמע להם יותר סמכותי. בנוסף, אם הוא יכעס על ההחלטה הזו, הוא יכעס על איש-המקצוע ולא עליכם ההורים. לגבי המצב החברתי, ניתן להבין שהילד שלכם הוא ילד חברותי, כיון שכך - גם שם יהיו לו חברים, ובנוסף יוכל לפגוש בהפסקות ואחה"צ את שאר החברים שלו. ילדים בגיל זה מסתדרים די טוב עם שינויים חברתיים. בנוסף לכך, אם יצליח להתקדם עתה ביכולות הלמידה שלו, זה יעזור לו לכל אורך השנים, עד תעודת הבגרות. אתם - ההורים - חייבים להיות משוכנעים שהשינוי טוב עבורו, ואז גם לילד יהיה יותר קל לקבל זאת. (אם במקרה טעיתי, והילד הועבר רק בגלל קשב וריכוז, אז כיתבו לי, כי - במקרה זה - תשובתי משתנה לחלוטין). בהצלחה, ד"ר מ. למפיט

25/08/2006 | 10:52 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

בוקר טוב, אני שמחה לראותך כאן ביננו. האם תוכל להציג את עצמך מעט יותר? יתכן מאוד כי חברי הפורום יוכלו להיעזר בנסיונך ולהיוועץ ( כמובן אם אתה מוכן לעשות כן ). בברכה אלמוג

25/09/2006 | 18:50 | מאת: דייב

שלום ד"ר למפיט מאיר אני שמח על השתתפותך ןתרומתך בפורום חשוב זה. לצרכי הבהרה בלבד כיתת שילוב שונה מכיתת חינוך מיוחד. הזכאות לכיתת שילוב היא על סמך ועדת שילוב בית ספרית כשהכוונה לשלב את הילד בכיתה רגילה עם התאמות והקלות נדרשות כשהמטרה להביאו כמה שיותר מהר ללימודים רגילים תוך חיקוי ועזרה ממורת שילוב העובדת עם הילד עי"פ תוכנית מיוחדת בתיאום עם מחנכת הכיתה. בדרך כלל מדובר בלקויות למידה לא קשות ולא בעיות של קשב ורכוז. הכיתה אינה קטנה ורגילה עם מורה אחד בלבד. כיתת חינוך מיוחד זו כיתה שהזכאות נקבעת על סמך ועדת השמה כיתה קטנה עם מורה לחינוך מיוחד וסייעת פדגוגית. ילדים עם לקןת למידה חמורה ,בעיות קשב וריכוז ואף מקבלים טיפול תרופתי. כאן יש טיפול פרטני. חוק השילוב אומנם מופיע בחוק החינוך המיוחד אך יש לו מאפיינים שונים. מדובר בחוק חדש שסבסיסו הוא שיוויון ומתן הזדמנות לכל אחד ללמוד בבית ספר וכיתה רגילה.

מנהל פורום לקויות למידה