לאלמוג בן שחר נאוה

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

14/08/2006 | 02:55 | מאת: נועם

לכבוד אלמוג בן שחר נאוה ג. נ. שלום רב, שמי נועם, בן 24, סטודנט לפסיכולוגיה (תואר ראשון). החדשות ה"רעות" שיש לי ADHD והחדשות ה"טובות" הן שאני מחונן. זה נאמר רק לשם הבנת התמונה הכללית בפתרון הבעיה. אני נוטל ריטלין בתקופות הלימודים. לצערי הרב, יש לי קושי רב בעת הכנה לבחינה או לסירוגין בתהליך למידה כללי, שמתבטא מאז שאני זוכר את עצמי: כשאני רוצה לזכור חומר (קטע קריאה מספר למשל) אני נוהג לכתוב אותו על דף וזה מקל מאוד על הזכירה הויזואלית אך הקושי הוא שאני לא מסכם את החומר בעת כתיבתו אלא מעתיק אותו מילה במילה !! החסרון הוא שקשה לי לסכם את החומר, היות וכל מילה נראית לי חשובה, אני "אובססיבי" לתהליך וקשה לי להתנתק מההרגל המגונה הזה.... זה גוזל זמן ואנרגיה ומאוד מאוד מתיש !! היתרון הוא שאני לא צריך לחשוש שמא אני אזכור חלק מהחומר, בצורה זו הזיכרון אצלי פועל מצויין !! 1. האם הבעיה ידועה לך ? 2. מה עושים ?!?!?!?!?!? אודה לתשובתך המהירה בכבוד רב, נועם

לקריאה נוספת והעמקה
14/08/2006 | 16:14 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

נועם ערב טוב, ראשית, ברוך הבא לפורום שלנו. "החדשות הרעות" אינן לרעתך בהכרח, והטובות - על אחת כמה וכמה. אתה מתאר תופעה ידועה ומוכרת במידה רבה, שאין לה כל קשר להפרעות הקשב שלך. כל שאתה צריך לעשות הוא לרכוש אסטרטגיות למידה המתאימות לך. על פי תיאורך, רצוי להפוך את הטקסט לגרף, או לחליפין לסמן תחילה משפט מפתח אחד בכל פסקה, ולבחון את ההיגיון שבסימון. כלומר: לאחר שסימנת מספר משפטים בפסקאות שונות, נסה לקרוא אותם ברצף ולבדוק האם משמעות התכנים הגיונית. על פניו, וכמובן, שמהתרשמות ראשונית בלבד, אתה יכול לפצח בקלות את הקשיים בלמידה ושיפור הזיכרון על ידי התאמת דרכי הלמידה ותרגומם לדרך הנוחה לך יותר. יתכן ואתה זקוק למספר בודד של שיעורים מקצועיים, אשר במהלכם תקבל הנחיות מדוייקות כיצד ליעל את למידתך. מקווה שעניתי על שאלותיך. אתה מוזמן לשוב ולפנות אלי ואל שאר חברי הפורום גם בהמשך הדרך. בברכה אלמוג

מנהל פורום לקויות למידה