עזרה לאחר איבחון

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

03/07/2006 | 12:05 | מאת: עדנה

ביתי בת ה-14 אובחנה כהפרעת קשב וריכוז ADD . היא ילדה שקטה מאד , מופנמת, דימוי עצמי ובטחון עצמי נמוכים. ממצאי האיבחונים גם דידקטי וגם פסיכולוגי העלו צורך בלמידה באסטרטגיות למידה ועזרה בבית הספר על ידי מורת שילוב וכמובן היא מקבלת עזרה בבית באופן פרטי בשיעורים שהיא מתקשה בהם. עלי לציין כי ביתי ילדה מבריקה באומנות ובשפה היפנית אותה היא לומדת במסגרת שיעורים קבוצתיים וגם באופן עצמאי. מה שהביא אותי לאבחן אותה מאחר והיא מגלה יכולות מיוחדות כאלו (יפנית שפה קשה במיוחד) לעומת ביצועים ירודים במקצועות בית הספר. למרות האיבחון והמלצותיו , ביתי מסרבת לקבל עזרה בבית הספר בטענה שהיא לא רוצה להיות שונה, למרות שמספר ניכר מהילדים בני גילה בבית הספר כן קיבלו ויקבלו עזרה בשנים הבאות. איך אני מצליחה לשכנע אותה בצורך ובחשיבות העניין. אני מעדיפה לא לעשות זאת בעונש שאפסיק לה את לימודי היפנית אם היא לא תשתף פעולה , מאחר והיא לא תלחם על זה , כי זה אופייה , למרות שזה כלכך חשוב לה. אני מעדיפה שהיא תמשיך במה שכל כך מעניין אותה אבל לא במקום דברים נוספים הדרושים להשכלה הכללית ואיזושהיא התקדמות בחיים אלא בנוסף.האם אני מגזימה? האם אני צריכה לרדת ממנה ולתת לה ולי לזרום? תודה , עדנה

03/07/2006 | 19:22 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

עדנה יקרה, ראשית את עושה נכון מאוד , כאשר את לא מונעת מביתך את העיסוק בתחום בו היא טובה ואותו היא אוהבת. מעשה כזה יביא לנזק כבד הן ביחסים בינכן לטווח ארוך והן לפגיעה קשה ומידית בילדה. אני מבינה את הרצון לקדם מבחינה לימודית ועם זאת חשוב לבדוק האם ביתך מסוגלת להתמודד עם תחום זה כעת. חסרים לי פרטים: מה מצבה הלימודי של ביתך כיום במקצועות העיוניים, בחשבון ובאנגלית ( בהשוואה אחד לשני ) ? מה יחסה לבית הספר ולמורים? מה מצבה החברתי בבית הספר ומהם הממצאים של האבחון הפסיכולוגי לגבי יכולות תפקודה הרגשי כיום? אם אינך רוצה לחסוף את הפרטים האישיים כאן על גבי הפורום, את מוזמנת ליצור עמי קשר באופן אישי, ואשמח לנסות ולסייע ככל שאוכל. [email protected] 9898849 04 797860 0506 בברכה אלמוג

24/11/2006 | 23:53 | מאת: עדנה

שלום אלמוג למרות שאיפשרת לי להתקשר אליך אישית לא עשיתי זאת מפאת חוסר זמן ועוד תירוצים לא רציניים. אני עדיין עובדת עיצות בכל מה שקשור בבת שלי, אמנם חלפו כארבעה חודשים מאז שכתבתי לך אך הלימודים באותו מצב, גם חשבון וגם אנגלית היא מתקשה אך קשה לי לומר לך אם באותה מידה או שיש הבדל. בכל המקצועות היא אינה משתתפת פעילה. ניסיתי טיפול נפשי אך היא סרבה ללכת. אמנם היא לומדת בבית ספר שבו היא בונה לעצמה את המערכת אבל מתוך 30 שעות בית ספר 17 מהן היא מסתובבת בחצר עם או בלי חברה/ות ואותי זה כמובן "מפוצץ" אבל חוץ מאשר לפנות להנהלת ומורי ביה"ס אני לא נלחמת בה ומשתדלת בגבורה לא להתעמת איתה על זה , אבל זה כלל לא פשוט. היא מבלה את מרבית זמנה לבד בציור ובגלישה באינטרנט באתרים של יפנית ודמויות מסדרות כאלו , תחום שהיא אוהבת וגם לומדת את השפה. גם כשהיא כועסת עלי או על משהו אחר היא לא מחצינה את רגשותיה , להפך. אני מאד אשמח אם תוכלי להמליץ לי על מקום שבו יתאפשר לה לקבל טיפול/ליווי ריגשי נפשי כי יש כאן מטען נכבד ...אני ניסיתי ליצור איתך קשר אתמול אך לא היית פנוייה. אשמח לישמוע ממך בקרוב. תודה, עדנה

מנהל פורום לקויות למידה