בולמיה

דיון מתוך פורום  הפרעות אכילה - תמיכה

09/09/2008 | 21:57 | מאת: חני

שלום, אחותי בולמית כבר כ-3 שנים, ניסינו לדבר ולעזור אך שום דבר לא עוזר היא לא מוכנה ללכת לטיפול או ייעוץ בנושא, המצב לא טוב לדעתי, היא אוכלת בכמויות אדירות, ומקיאה בשירותים ובמקלחת של הבית שבה היא מתחלקת איתי גם האם ישנו חשש מחיידקים מכך?כי זה ממש מגעיל לדעתי וקשה לי כבר לחיות ככה וכולם מפחדים ממנה..אני היחידה שמעירה לה ומעמידה אותה במקומה אבל אני לא עושה זאת בדרך הטובה אלא אני עושה זאת בכעס.. ואיך אפשר לעזור לה למרות שאני מאוד אנטי כלפיה ואני יודעת שזה בעייתי אבל היא כועסת אם מעירים לה ומגיבה בצורה מאוד תוקפנית

לקריאה נוספת והעמקה
09/09/2008 | 23:26 | מאת: שיר

אכן קשה לראות במצב כזה אחות.. אני רואה זאת מאד דואגת לה ורוצה בטובתה, וטוב שאת שמה את הדברים על השולחן ולא מתעלמת.בכל זאת, אולי 'העמדה במקום' אינה במקומה פה. אני בטוחה שאחותך סובל מאד ורע לה מאד עם מה שהיא עושה.את צריכה לקרוא פה רק קצת כדי להבין קצת על הרגשות השנאה העצמית ושאר רגשות קשים. לכן כעס ותוכחה הם לא מועילים.תאמרי לה שאת איתה,נסי לדבר איתה על זה וליצור איתה קשר חם ותומך.בפעם הבאה שהיא יצאת מהקאהנ,נסי לחבק אותה אפילו בלי מילים. אני לא הבנתי בת כמה את,אבל אולי שווה גם לנסות לדבר על זה עם ההורים.לא יודעת מה מידת הפתיחות אצלכם במשפחה,אבל זה בהחלט משהו שכדאי לנסות לפתוח ובד בבד עם הציפיה ממנה שזה יפסק,לנסות לתת לה כח. זו משימה קשה ואולי לא הוגנת,אבל אם לא אתם, אז מי? אגב,אם קשה לכם בשיחה, אולי תנסי לכתוב לה מכתב בה תביעי בצורה רגועה את הדאגה שלך ותבהירי לה כמה הכל מאהבה.גם אם היא לא בהכרח תחזיר לך מכתב דומה זה בטוח יחמם לה את הלב:) את יכולה גם לנסות להפנות אותה לפורום בהצלחה!

10/09/2008 | 22:22 | מאת:

מתוקה שלי בכעס את רק תגרמי לאנטי ולדברים הפוכים ממה שרצית לקרות. כוח לא הולך פה. היא לא שולטת במה שהיא עושה זה משהו שמצד אחד הם מודעים לו ומצד שני הם בהכחשה מתמדת שהם עושים זאת. צריך לבדוק טוב טוב למה היא נגעלת מעצמה ומרגישה צורך להקיא הכל החוצה, צריך להכנס לשורשם של דברים. תני לה המון אהבה וחיבוקים כי היא צריכה את האהבה והתמיכה המשפחתית כי זה חלק מההחלמה שלהן, אל תראי לה שהיא מגעילה אותך כי זה לא יעשה לה טוב. שתפי מישהו מבוגר כי איכשהו צריך לנסות לדובב אותה בטוב כי תלך לשיחות ותוציא את מה שרע לה ואולי כשהנפש תבריא גם הגוף תבריא.

11/09/2008 | 23:38 | מאת: חני

כן אבל אני מנסה לעורר מישהו בבית למרות שכולם מודעים לנושא כבר כולם הרימו ידיים ופשוט מעדיפים להתעלם כיוון שמפחדים מהתגובה שלה..ניסיתי גם מהמשפחה את דודות שלי אבל אז אמא שלי האשימה אותי שאני משפילה את המשפחה וניסתה לכסות ולומר שהכול בסדר וזה עובר לה...אבל מאז עבר יותר משנה ואין המצב רק מחמיר לדעתי זה התקפות של בולמוסים של לפחות 3 פעמים ביום, הגעתי למצב שאני צריכה להסתכל אם האוכל נשאר במקרר כי בטוח היא כבר חיסלה הכול וזה יוצר אווירה לא טובה בבית כי ההורים אומרים עזבי אז נקנה עוד למרות שמנסים לומר לה שהכסף של האוכל הולך לפח בגללה!ואין כלום לא עובד אנחנו לא יודעים את הדרך... אולי יש דרך לעזרה כלשהישאת יכולה לייעץ? מבלי שהיא תתקוף אותנו? כי אנחנו לא יודעים את הדרך לגשת לנושא... לבד היא לא תבין... והיא גם משקרת.

11/09/2008 | 14:34 | מאת: sadness

אכן קיימת סכנה בהידבקות בחיידקים אם היא נגועה בהם ואתם באים במגע עם הקיא שלה, ובייחוד קיימת סכנה להידבק בחיידק הליקובקטר פילורי - החיידק ה"מתגורר" בקיבה. אך זה משני יחסית, כי קיימת אנטיביוטיקה יעילה שמחסלת אותו. העניין העיקרי הוא שהיא חייבת לפנות לטיפול בבולמיה שלה, ואם היא כ"כ עיקשת בלא לפנות לטיפול - אולי היא צריכה עוד זמן להבין שאורח-החיים הזה אינו תורם לה דבר וחצי דבר, אלא רק מייסרה עוד יותר.