עזרה דחופה

דיון מתוך פורום  הפרעות אכילה - תמיכה

12/08/2008 | 08:13 | מאת: ג'ינג'ית

בוקר טוב החברה של הבן שלי עושה דיאטה ולפי דעתי היא התחילה שלבים של אנורקסיה,אמא של מתנערת ממנה,ולכן עברה לגור אצלי לפני כשבוע.היא בקושי אוכלת,ומקיאה כל הזמן,איך אוכל לשכנע אותה להתחיל בטיפול.... תודה

12/08/2008 | 11:29 | מאת: ?

בוקר טוב, מתאורך אכן עולה שיש בעיה המצריכה טיפול. איני יודעת מה טיב היחסים שלך עם חברתו של הבן אך אני חוששת שהתערבות שלך לא תתקבל בברכה (בלשון המעטה). לפני שאת משוחחת עימה, הייתי מציעה לנהל שיחה בארבע עיניים (ולא חלילה בפורום רחב יותר) עם בנך, להגיד לו שאת מודאגת מהמצב, שאת חרדה לשלומה ולנסות לבדוק מה הוא יודע עליה והאם הוא מודע להשלכות. אולי יחד תוכלו לשכנע אותה לפנות לטיפול. חשוב שהדבר ייעשה בשיתוף פעולה עם הבן ובהדרגתיות. אל תלחצו עליה, זה עשוי לגרום לתוצאה הפוכה. מעבר לכך קצת קשה לי לתת עיצות יותר פרקטיות משום שלא ציינת פרטים כגון גילה, האם היא במשקל תקין ביחס לגובה, מה המשמעות של בקושי אוכלת, באיזו תדירות היא מקיאה, מה טיב היחסים שלך עם בנך ועימה, האם מישהו מבני משפחתה מודע למצב וכו'. לסיום לא נותר לי אלא להביע הערכתי על עירנותך ועל דאגתך. אני מקווה שתצליחו לעזור לה בהקדם.

12/08/2008 | 11:51 | מאת: ד

היי, אני שמחה מעוד על ערנותך אבל על מנת שהיא תוכל לקבל עזרה כל שהיא, היא צרכה את ההורים שלה את יכולה לפנות כמובן להורים שלה, תאמיני לי שהורים לא מתנערים מהילדים שלהם - כי אם כך למה הביאו אותם, כנראה יש להורים את הסיבות שלהם שאת זה אני לא מצדיקה אבל עליך לפנות להורים שלה שיטפלו בה כי עם כל הרצון הטוב שלך לעזור לילדה אבל אין לך את הכלים ואת יכולה באמת להיות כמו שתמיד שלא תאבדי אותה כי עכשיו כל אחד שינסה לעזור בתהליך הטיפול של הילדה יאבד את מה שיש ז"א אם יש לכם תקשורת הדדית זה יהרס בשניה שתנסי ליכנס לה בתהליך הטיפולי. דניאלה

13/08/2008 | 00:00 | מאת: אורלי פוקס

זה ברור לחלוטין שאנחנו פה בבעיה ובעיה רצינית שאם לא תטופל מיידית זה כמו כדור שלג רק יילך וידרדר. הדרך היחידה היא לנסות לשכנע אותה לקבל טיפול נפשי בשיחות אולי כך היא תגיע למודעות שיש לה בעיה ותרצה לצאת מזה, או בעצם שהנפש בריאההגוף בריאה.

13/08/2008 | 13:54 | מאת: sadness

שלום לך, ע"פ תיאורך הקצר לא נראה שמדובר בדיאטה, אלא בהפרעת אכילה לשמה. הפרעות אכילה הינן סימפטום בלבד לבעיות עמוקות יותר. כנראה שהנערה שקועה במצב משפחתי סבוך משהו, ומקיימת ה"א כדי לברוח מבעיותיה וכנראה גם כדי להעניש את אמה שע"פ דברייך "מתנערת ממנה". העניין הוא שהיא אינה יודעת שהיא מענישה רק את עצמה. בכל מקרה, אני חושבת שעלייך לדבר עם אמה וליידע אותה על מצבה המידרדר של בתה, יהא המצב המשפחתי אשר יהא. זה צעד מחויב. לאחר מכן כדאי לך לדבר עם בנך ולהנחות אותו כיצד להגיע אליה בדרכי נועם ובגישה רכה ולא מאיימת. הוא צריך להביע דאגה כנה מולה, לדבר על לבה ו"למשוך" לכיוון של טיפול. בהצלחה!