מישהי מכירה

דיון מתוך פורום  הפרעות אכילה - תמיכה

27/07/2008 | 18:55 | מאת: הילדה והדאגה

את הדיאטנית רונית מהמרפאה לה"ע ברמת השרון. בחורה נמוכה, ג'ינג'ית, חמוצה שלא מרוצה מכלום? עליתי השבוע ל47 בשעה טובה. אבל הפוסטמה הזאת עושה פרצופים. במקום לעודד ולעזור היא רק גורמת לי להרגיש רע עם עצמי. היא גם אומרת לי שלא בטוח שאני אקבל מחזור כשאני אגיע למשקל הזה למרות שזה המשקל שהרופאה קבעה. כל פעם שבאים אליה היא מקלקלת לי את המצב רוח. חצי יום בכיתי בגללה.זה אמור להיות איזה תרגיל פסיכולוגי? תראו לילדה שאתם לא מרוצים מכלום כדי שהיא תעלה במשקל. אפשרי להחליף דיאטנית באמצע טיפול?

27/07/2008 | 18:56 | מאת: הילדה והדאגה

27/07/2008 | 18:56 | מאת: הילדה והדאגה

27/07/2008 | 22:06 | מאת:

היי מתוקה ודואגת- אז ככה דיאטניות יודעות בדרך כלל את העבודה שלהן אבל זה לא נהוג או מקובל שאם את עולה אז היא עם פרצוף חמוץ וזה מייאש אותך נהפוך הוא לדעתי מילה טובה רק יכולה לעשות טוב, ואני יודעת בוודאות כמה קשה לך כל עליה במשקל, כי כל עליה כזו זו מלחמה פנימית עם עצמך וזה לא פשוט. אז כאמא לא ממש הבנתי היום אני מבינה יותר שזה מלחמה קשה וזה לא קל. תנסי לא לקחת את זה קשה, את ההערות שלה, כי בגדול היא צריכה להבין שאלו לא הערות בונות אלא עושות את ההפך, נסי אולי לדבר איתה, את או אמא שלך ולהסביר לך שההערות והפרצוף החמוץ גורמות לך לדכאון ומורידות את החשק ואת יודעת מה תהיה יותר חכמה ואל תתייחסי , זה בשבילך העליה במשקל לא בשבילה ואם תתמידי כל פעם ותעלי קצת ותגיעי למשקל הייעד גם מחזור תקבלי. אפשר תמיד להחליף דיאטנית העניין שהמבחר במרפאה ברמת השרון לא כזה גדול ואם באים לשם מחויבים לצוות שלהם. נסי שוב לא להתייחס להערות שלה והיי את חכמה יותר מתוך נקודת מוצא שזה בשבילך, למענך ולמען בריאותך, תמשיכי לעלות, כל הכבוד, אל תרימי ידיים בגללה, אם תתמידי תצאי מזה וחשוב חשוב גם ללכת לשיחות ומנסיון שלי, רק השיחות אצלהם והטיפול שלהם לא מספיק, חשוב ללכת למישהי טובה באמת באמת לשיחות.

27/07/2008 | 22:12 | מאת: ?

איני מכירה את הדיאטנית הזו אך כאחת שהייתה אצל 4 דיאטניות שונות אני יכולה להגיד לך שלכל אחת יש כמובן גישה משלה. המטרה שלהן לעזור לך ככל שניתן, כל אחת עושה זאת בדרך שנראית לה מתאימה יותר למצב. ניתן להחליף דיאטנית באמצע טיפול אך זה לא מומלץ. עקביות מאוד חשובה. אני יודעת שזה לא פשוט אך הפתרון אינו להרים ידיים. אולי תנסי לדבר עימה? לשאול מדוע היא לא מרוצה? להגיד לה מה מקשה עליך ומה הציפיות שלך מהטיפול? דיאטניות במרכזים להפרעות אכילה הן מאוד מנוסות ומקצועיות. יש להן ניסיון עם הרבה מקרים ולרוב הן יודעות כיצד הכי נכון לנהוג. ברור שלא תמיד נוח לנו עם זה. הרי יכולנו להעדיף לקבל תפריט דיאטטי שיאפשר שמירה על משקל נמוך או אפילו ירידה במשקל. את מסכימה איתי שזה לא הפתרון לבעיה, נכון? לא נראה לי שהיא רוצה בכוונה לקלקל לך את מצב הרוח. היא רוצה לעזור לך לצאת מהמצב הזה כמה שיותר מהר. רופאי משפחה הם הרבה פחות מבינים בתחום. תנסי לשתף עימה פעולה ולנהוג על פי ההנחיות שלה. אם תפרטי יותר מה מפריע לך, מה היא מבקשת ממך לעשות, במה את עומדת ובמה לא - אולי נוכל לחשוב יחד על פתרון.

28/07/2008 | 07:53 | מאת: הילדה והדאגה

הבעיה היא שעכשיו היא אומרת שמשקל 48 לא יספיק כדי ליאש אותי, כשבעצם הרופאה קבעה את המשקל הזה ואמרה לי שלא אצתרך לעלות יותר מזה. אני מסתכלת על הגוף שלי במראה כל הזמן ומרגישה מלאה עוד מהקילו הראשון. היא אומרת לי שאני צהובה, לא ניראת טוב ואוף, אי אפשר איתה. הפסיכולוגית אמורה להפגש איתי רק בעוד 10 ימים כי היא בחו"ל או משהו ואני מנסה גם לא לפתח ציפיות שבזכותה אני אוהב את הגוף שלי כי דיבורים לא עוזרים. מה שאני רואה מול המראה זה מה שיש וזה לא מוצא חן בעייני ולא מצא חן אף פעם. כבר השלמתי עם העובדה שאני אצתרך להתביש בו מעכשיו. כמה שהייתי רוצה ללכת לים כמו כל הבנות הרזות והיפות האלו ולהרגיש יפה, כניראה שזה כבר לא יקרה.

03/08/2008 | 17:55 | מאת: כן. אני מכירה

היא גם הדיאטנית שלי ואני לא סובלת אותה! בהתחלה כשעוד הייתי בתת משקל חמור(עכשיו אני רק בתת משקל של איזה 5 קילו...) היא רק ייאשה אותי ולא משנה כמה אכלתי היא חשבה שאני עולה לאט מדי למרות שהלכתי בדיוק לפי התפריט המעיק שהיא נתנה לי. היא לא תומכת ואני לא סובלת אותה, אבל לעת עתה אני צריכה לבוא אליה פעם בשבועיים שלוש....תודה לאל. אני כמעט הפסקתי את הטיפול בגללה. היא לא רגישה ותומכת בכלל.

05/09/2009 | 01:53 | מאת: שלומית

היי חמודה. נשמע לי שהיית מאד גאה בעצמך עד שרונית קלקלה לך. הכי חשוב שתדעי בתוכך שעשית הכל כדי להיות בריאה וחזקה וגאה ולעזאזל עם רונית. יהיו עוד הרבה רוניות בחייך אבל מה שאת ישאר איתך לתמיד והחיזוקים שאת תתני לעצמך רק עליהם תוכלי באמת להשען. אני מחזקת אותך גיבורה ומקווה ששוב תהיי גאה בעצמך מהר מאד כי הרי כבר עשית זאת. תשאירי אולי את המחזור בצד כרגע אם את יכולה כי מי יכול לנבא מה יהיה? כל צעד בזמנו עכשיו זמן לחיות