חלב דל שומן

דיון מתוך פורום  הפרעות אכילה - תמיכה

17/06/2008 | 08:02 | מאת: ?

משהו שקיבלתי למייל בנושא - כדאי לקרוא: כולם יודעים שהשומן במוצרי החלב הוא שומן רווי ולכן יש להימנע ממנו ע'י צריכה של מוצרי חלב דלי שומן. כמה זה דל שומן? 20%? 10%? 5%? 0%?. היסטריית השומן הביאה לבניית מוצרים של 0% שומן בחלב וכאילו בא לציון גואל. עכשיו כאילו נפתרה בעיית השומן ואפשר לאכול בלי לחשוש? לא בדיוק: בתזונה הטבעית הקלאסית, כל מוצר מתחת ל - 10% שומן נחשב לדל שומן. אבל, במקום לסמוך על הרפואה הטבעית או לחליפין על ההיסטריה של השואפים לרזות, נלך למקור ונבדוק מה קורה שם. המקור של החלב הוא הפרה ו/או חלב אם . בואו נבדוק מהו אחוז השומן בשני סוגי החלב האלו. למרבה ההפתעה מתברר כי בשני סוגי החלב ישנה כמות זהה של שומן והיא 3.8% . ומה זה אומר? בתור התחלה זה אומר שהטבע מספק לנו 3.8% שומן גם בחלב אם וגם בחלב פרה. אם נצא מההנחה שהטבע אינו טועה והשומן חיוני לתינוק הרי הוא גם חיוני למבוגר כי ההבדל בין תינוק למבוגר הוא בצורך לגדול ולשם כך ישנם החלבונים בחלב ולא השומן. ובאמת, כמות החלבון בחלב פרה גדולה פי 3 מאשר בחלב אם כי העגל צריך לגדול בקצב גבוה ובזמן קצר. אז בעצם למה יש 3.8% שומן? בחלב יש ויטמין A וכן ויטמין D אשר נקלטים בגוף רק בנוכחות של שומן. ה - 3.8% שומן היא הכמות האופטימאלית של שומן כדי להביא לקליטת הויטמינים. לכן כל מוצרי החלב שהם סביב ה- 4% שומן הם הטובים ביותר : גבינה 5% , חלב 3% , יוגורט 3% וכו'. כדי שהסידן, שנמצא בחלב, ייספג בגוף - דרושה נוכחות של ויטמין D וכן מעט שומן. אז מה קורה בגבינות 0%? וויטמין A - לא נספג ויוצא ממערכת העיכול.וויטמין D - לא נספג והולך בדרכו של A . הסידן מחפש את D והולך גם הוא לדרכו האחרונה. אז במקום גבינות 0% עדיף להוריד טיח מהקיר לערבב עם מים מינרלים. יש אומרים שזה גם יותר טעים.

17/06/2008 | 17:15 | מאת: מולאן

תכלס אף אחד לא יודע כלום כל היום סוטרים אחד את השני המשועממים האלה שימצאו כבר חיים מה איתך? למה קראת לעצמך "?" אם אפשר לשטול..

17/06/2008 | 19:06 | מאת: ?

היי מולאן מה שלומך? מה קורה איתך? :) יש הרבה טענות שאינן מבוססות (יום אחד אומרים שמשהו בריא ולמחרת אומרים שהוא מסרטן) אך בנושא ספיגת הסידן אין ספק שהדברים נכונים. לא מדובר בתגלית חדשה, למדתי על זה לפני הרבה זמן. היום פשוט קיבלתי את זה (בפעם המיליון בערך) למייל וחשבתי שכדאי שכולם יידעו. אישית אני מכורה ל-0% אבל מידי פעם מאלצת את עצמי לאכול מוצרי חלב בעלי אחוזי שומן גבוהים יותר. למה קראתי לעצמי "?": התחלתי לפני כשנה לכתוב בפורום והשתמשתי בשמי האמיתי. באותה תקופה הייתי במצב לא טוב והבנתי שבני משפחה עקבו אחרי הודעות שפירסמתי כאן. לא הייתה לי ברירה אלא להפסיק לכתוב.לבסוף החלטתי לכתוב אך להמציא לעצמי שם אחר. היה לי קשה לקרוא לעצמי בשם שהוא לא שמי וכך מצאתי את עצמי לראשונה משתמשת בסימן שאלה. אהבתי את השם הזה משום שהוא מייצג חוסר ודאות, חיפוש אחר תשובות.