בת 14 - הפרעות אכילה

דיון מתוך פורום  הפרעות אכילה - תמיכה

15/09/2011 | 17:48 | מאת: שלי

שלום רב, בתי החלה לפני כחודשיים לאכול פחות, זה אומר שבחודשיים הללו היא ירדה 5 ק"ג. שוקלת כיום 44.4 גובה כ-1.62/1.63, ברור לי שזה תת משקל !! היא נמנעת מלאכול בערב והיא בפירוש מנסה ועוצרת את עצמה מלאכול דברים שהיא אוהבת. לביה"ס היא לוקחת פריכיות אורז ופרי לפעמים. התרעתי בפניה שלא מקובל עלי שהיא אוכלת כ"כ מעט ולטענתה בערב היא לא רעבה ולא אוכל להכריח אותה לאכול. שמתי לב שזה די מגמתי עם בנות מכיתתה. אני אובדת עצות כיוון שאני חוששת שהיא תגיע לאנורקסיה. מה ניתן לעשות ? האם להתחיל עם בדיקת דם ? האם לדבר עם יועצת ביה"ס ? אני תוהה אם לנסות לדבר על ליבה או ל"איים" עליה שאם היא לא תאכל, היא תפסיד דברים שהיא אוהבת וכו'.

לקריאה נוספת והעמקה
18/09/2011 | 23:41 | מאת:

אמא יקרה את צריכה להבין שאת מדברת אליה ונכנס לה מאוזן אחת ויוצא מהשניה ושתדברי לליבה זה לא יעזור וככל שהאוכל יהפוך לאישו היא תתנד יותר וזה לא יוביל לכלום. קחי אותה לטיפול- חד משמעי. את לא מטפלת את אמא תפקידך לאהוב ולתמוך אך לא לטפל בהפרעות אכילה כי אין לך את הכישורים לכך. קחי אותה למקום שמטפל בהפרעות אכילה או בואי תתחילי עם רופא המשפחה, התייעצי איתו וספרי לו את הבעיה הוא כבר יידע מה לעשות ולמי להפנות וכמובן יידעי את היועצת שתהיה בתמונה מבלי להטיף לה מוסר כי זה לא יעזור.

19/09/2011 | 00:11 | מאת: שלי

לילה טוב אורלי.. דיברתי עם רופא הילדים והוא ביקש שאתייצב איתה במרפאתו. הגענו אליו, הוא בדק אותה ושקל אותה ומסר לה שאם תוך שבועיים היא לא תעלה במשקל כ-2 ק"ג הוא יאשפז אותה, אני לא ממש בטוחה שהוא איים עליה או התכוון לזה. בכל מקרה, הוא הפנה אותנו לעשות גם בדיקת דם. נראה לי שהיא די הפנימה, הבעיה היא שעכשיו קשה לה לחזור לאכול את הכמויות שהיא אכלה לפני כמה חודשים ואני שמה לב שהיא עדיין מקפידה לעשות יותר ספורט, כנראה כדי לא לעלות.. האם כרגע את ממליצה לא לדבר על זה ולא לבקש ממנה להישקל ? בכל מקרה היא תצטרך להישקל עוד שבועיים אצל הרופא, אני רק עדיין חוששת שהיא לא תעלה את מה שצריך..