איך להגביר תאבון ולעלות במשקל?

דיון מתוך פורום  הפרעות אכילה - תמיכה

28/07/2009 | 22:06 | מאת: שלומית

שלום רב, קצת רקע-אני בת 27. כל חיי היה לי תמיד תאבון בריא והייתי תמיד במשקל תקין ואפילו די מלאה רוב חיי וממש ממש לא רזונת. יש לציין שאכלנו בבית אוכל יחסית בריא מאוד ומעט שטויות ועד היום אני מעדיפה את האוכל הבריא בד"כ. בגיל 19 עברתי טראומה כלשהי(מינית), טופלתי ועוד מטופלת אצל פסיכיאטר ונוטלת כבר כמה שנים רסיטל שמאוד עוזר לי להתמודד עם החרדות והדכאון שהיו לי. למעט הפסקה אחת עם הרסיטל לרגל הריון(וזו היתה טעות שהפסקתי אך למדתי מכך) אני נוטלת קבוע רסיטל ואני כרגע בהריון שני בחודש רביעי ועדיין לוקחת רסיטל(באישור הרופא המטפל). מאז אותה טראומה, בהדרגה, התאבון שלי ירד. אמנם הרסיטל עוזר לי אך אין לי חשק אמיתי לאוכל. פעם זה היה תענוג עבורי לאכול והיום אני עושה זאת כי חשוב לאכול. אמנם אני אוכלת בריא ומאוזן בסה"כ אבל מרגישה שאני מכריחה את עצמי ולא נהנית מאוכל. בטח לא כמו פעם. גם הכמויות שאני אוכלת קטנות...פשוט לא מסוגלת לאכול הרבה(כנראה הקיבה הצטמקה...) יש לציין שזה כל הזמן כך ולא רק בהריון(דוקא בקושי היו לי בחילות ולא הקאתי בכלל). בהריון הקודם לא עליתי הרבה. בתי נולדה 2800 שזה לא נורא אך ברור לי כי זה גם בגללי....(אני נולדתי 4 ק"ג לשם השוואה). עליי לציין שבהתאם לחוסר התאבון גם המשקל שלי לא גבוה כלל. אני מנסה ומנסה לעלות במשקל ופשוט- לא הולך! אני 1.64 ומשקלי 48. אני עובדת הרבה שעות ויש לי תינוקת אותה הנקתי עד גיל שנה ורבע(עד לפני חודשיים) וכרגע בתחילת חודש רביעי להריון. אני נראית רזה ביותר לטעמי. תמיד אנשים מחמיאים לי שאני רזה ויפה לי...ואני ממש לא אוהבת את זה, לטעמי אני רזה מדיי..קשה להאמין שאני מתחילה חודש רביעי (בהריון שני!)כי יש לי רק בטן קטנטנה...הגניקולוג טוען שב"ה הכל תקין ולא לדאוג אם אני אוכלת מאוזן אבל הייתי רוצה לעלות במשקל. לשאלתי- איך ניתן להחזיר את ההנאה והתשוקה לאוכל? כיצד מעלים במשקל? מדוע ההנאה שלי נפגמה ואיך מטפלים? סליחה על מבול השאלות...ותודה רבה מראש! תבורכו!

לקריאה נוספת והעמקה
28/07/2009 | 22:14 | מאת: שלומית

שאני יכולה גם חצי יום לא לאכול ולא לחוש רעב וכשכבר אוכלת הכמויות שאני מצליחה לאכול לא גדולות. זה מאוד מטריד אותי.

29/07/2009 | 09:27 | מאת: ?

שולמית יקרה, קודם כל ברכות לרגל ההיריון וכל הכבוד על האחריות. אני מציעה להתייעץ עם דיאטנית בנושא התזונתי. היא תוכל לתת לך תפריט שמותאם להיריון, בעל ערכים תזונתיים שיוכלו לסייע לך ולעובר (ולא רק מבחינת משקל...).בנוסף, ניתן לפנות לרופא המשפחה בנושא.יש ויטמינים שמגבירים את התיאבון ואולי יוכלו לסייע. המון הצלחה!!!

30/07/2009 | 00:25 | מאת:

שלומית יקרה האם שיתפת את רופא המשפחה בבעייה שלך ייתכן ואולי בגלל השינויים ההורמונליים הרסיטל לא כל כך מתאים ואולי צריך לשנות תרופה או אולי רק מינון. את יכולה להתייעץ עם רופא המשפחה ועם דיאטנית ישנם המון דברים שניתן לקחת כדי להגביר תאבון אך צריך להתייעץ ולא לקחת סתם כדי לא להזיק לגוף ובטח ובטח כשאת בהריון. עשי כל דבר בעצה עם רופא משפחה כי הריון זה לא צחוק זה אחריות על חיים יקרים ביותר.