ניתוח עקמת-מה הסיכונים???

דיון מתוך פורום  אורתופדיית ילדים

22/01/2005 | 21:49 | מאת: חסויה

היי... אני אמורה לעבור ניתוח עקמת ויש לי 50 מעלות... אני קצת מפחדת ואני רק בת 11.5 החלטתי שבשנה הקרובה לא אעבור את הניתוח כי אני מפחדת מסיכונים! תוכל להסביר לי מה הסיכונים בניתוח כזה? אשמח גם אם תמליץ לי על בתי חולים ורופאים! אם יש ילדים שעברו את הניתוח הזה בגילאי: 12-14 שיצרו איתי קשר לאימייל אשמח לקבל תגובות! אשמח גם אם אנשים יענו בהקדם כי אני ממש מודאגת!!! נ.ב-שכחתי להזכיר שאני עם חגורת בוסטון כחצי שנה או שנה ... התחלתי עם 30 מעלות וזה הגיע ל 50 מעלות... הרופא אמר בבדיקה האחרונה שהייתה לי שלהפסיק עם החגורה כי חבל להיתענות כי היא לא עזרה וגם לא תעזור... תודה רבה. אשמח לקבל תשובות מאנשים מבוגרים כשהיו צעירים עברו את זה! אי.סי.קיו:247900449

23/01/2005 | 17:08 | מאת: חסויה

שוב אני! שכחתי להגיד שגובהי הוא בין:1.70 ל-1.75(ואני רק בת 12 השנה..) וההורים שלי גם גבוהים וגם האחים שלי.... אני לא ממש יודעת אם הגובה משפיע או גורם לעקמת.... אשמח אם תגיד לי איך הגובה קשור לעקמת!

25/01/2005 | 21:57 | מאת: ד"ר אסא לב-אל

ניתוח לתיקון עקמת אצל נערותבגילך כרוך במעט מאד סיכונים כלומר הנו ניתוח בטוח מאד. הסיכונים העיקריים הם פגיעה נוירלוגית , זיהום של הפצע הניתוחי, תקלות בהרדמה (הניתוח בוצע בהרדמה כללית בשכיבה עלהבטן ) איבוד דם, תקלה במשתלים המושתלים על עמוד השדרה כמו יציאה מן המקום או שבר של משתל . מרבית הנערות הלוקותבעקמת הן גבוהות יחסית. העקמת "משתוללת" בתקופת הצמיחה המהירה לגובה. ככל שקצב הגדילה לגובה גדול יותר כן קצב ההחמרה של העקומה גדול יותר. רצוי לעשות את הניתוח סמוך לתום תקופת הגדילה לגובהה. איני מסכים עם האורתופד המטפל בך שהמליץ להפסיק אתהשימוש בחגורה במיוחד לא אם את דוחה את הניתוח. העקומה שלך צמחה בקצב גבוה מאד ויש סכנה שהיא תמשיך כך . ככל שהעקומה גדולה יותר כן הניתוח קשה יותר והתיקון פחות מוצלח.

מנהל פורום אורתופדיית ילדים