זחילת תינוקות

דיון מתוך פורום  אורתופדיית ילדים

10/10/2003 | 14:04 | מאת: רותי שטרן

שלום לכם, מדברים היום הרבה על חשיבות הזחילה, וברצוני להתייעץ עמכם. נכדי, בן 11 חודש כיום. בגיל 8 חדשים זחל זחילת גחון, כשהוא גורר את גופו בעזרת ידיו. אם זכרוני אינו מטעני, הוא כמעט ולא השתמש ברגליו, רק פה ושם לדחיפה קלה, כשחש בעצם קבוע שיכול היה לקדם אותו, ולפעמים דחיפת הרצפה ברגל. הוא מאוד לא אהב לשכב על הבטן, והירבה להתהפך. בגיל 9.5 חדשים הוא התיישב ובעשרה נעמד ובזה הסתיימה זחילתו הקצרה. כיום הוא יושב, וכשהוא רוצה להגיע למשהו, הוא מוריד את הידים לרצפה, רגל ימין נשארת מקופלת תחתיו והוא מושך את עצמו במעין זחילה - ישיבה, שמביאה אותו לכל מקום. האם יש מקום לדאגה? האם ניתן לעשות משהו כדי להזחיל אותו על 6? אודה לכם אם תתייחסו לשאלותי. בברכה, רותי שטרן

11/10/2003 | 15:48 | מאת: ד"ר אסא לב-אל

הזחילה חשובה לזוחלים. אצל בני אדם הזחילה הנה שלב בהתפתחות המוטורית ואם הוא הוא עובר באופן נורמלי לשלב הבא אין שום צורך להוריד אותו כיתה לשלב הזחילה.

17/10/2003 | 00:21 | מאת: אסנת

שלום רב בני בן 9 חודשים בגיל 7 חודשים התחיל לזחול על גחונו כשהוא משתמש בידיו וגם ברגליו לפני כחודש כבר התיישב והרים את גופו לזחילת שש אך הוא אינו משתמש ברגליו כבזחילה טבעית אלא מניע את ידיו בזו אחר זו כאשר רגל אחת מקופלת כהכנה לישיבה ונגררת ועם הרגל השניה כשהיא ישרה הוא דוחף עצמו באמצעות כף הרגל ולא מניח את הברך על הרצפה אלא כאשר הוא עוצר אציין שהוא מצליח בצורה זו להתקדם ממש במהירות ולא נראה כאילו שתנועה זו מסורבלת ולא נוחה לו לכן אני חוששת שלא ילמד גם בעתיד לזחול ע"י יד וברך נגדית, כיצד אפשר ללמדו לזנוח את ההרגל האמור ולעבור לזחילה טבעית?

מנהל פורום אורתופדיית ילדים