ילד בן שנה צולע, מה יכול להיות

דיון מתוך פורום  אורתופדיית ילדים

02/03/2021 | 21:42 | מאת: מירית

היי, בני בן שנה (הוא הולך כבר מגיל 9 חודש) לפני כחודש לראשונה הוא קם בבוקר צולע ולא מסוגל ללכת כהרגלו, עבר לזחילה ולא הצליח ללכת. הרופא משפחה שלו אמר לנו לתת לו נורפן 3 פעמים במשך 3 ימים וכך זה עבר ונגמר. הוא אמר שככל הנראה זה סינוביטיס. עכשיו, בתחילת השבוע (כעבור חודש מהמקרה הראשון) זה קרה שוב פעם, רק שנראה גרוע יותר, הילד באמצע היום פתאום לא מסוגל לדרוך בכלל על רגל שמאל ובוכה מכאבים, צולע מאוד, וכמובן שלא מצליח ללכת. עשו לו בדיקת דם וצילום רנטגן של רגל שמאל והכל יצא תקין. הרופא משפחה אמר לתת לו נורפן 5 ימים פעמיים בשבוע ולא לתת לו ללכת 5 ימים. אחרי יום של נורפן הוא כבר הצליח ללכת ואפילו לרוץ ולטפס..כרגע משתדלים לא לתת לו ללכת הילד ממש מת להוציא אנרגיות ובוכה לנו בלי סוף כשהוא סגור בלול, ואין איך להסביר לו כי הוא פעוט.. השאלה שלי , האם לדעתך יכול להיות טעות באבחנה, האם לבקש מיפוי עצמות? אני נורא מפחדת שזה שוב יחזור או שיש פה בעיה שלא מגלים אותה. ושאלה נוספת, האם זה ממש קריטי לא לתת לו ללכת כלל במשך 5 ימים או שאפשר טיפה פה ושם? תודה מראש!

אני לא חושב שצריך להגביל הליכה בגיל הזה, אם יכאב לו הוא לא ילך מעצמו. אין צורך במיפוי ללא סיבה. רצוי לגשת לבדיקת אורתופד ילדים כדי לבדוק האם יש צורך בהמשך בירור או מעקב בלבד.

03/03/2021 | 22:24 | מאת: מירית

תודה רבה ד״ר על תשובתך. כרגע הצליעה עברה לו, האם אתה ממליץ לגשת לאורטופד בכל זאת או רק במידה וזה חוזר בפעם השלישית?(בתקווה שלא) ובמידה וזה סינוביטיס היו אמורים למצוא לו נוזל ברגל לא? בצילום רנטגן לא מצאו כלום.. מרגישה שהרופאה משפחה מזלזל בטיפול בו.. משאיר אותנו בחוסר אונים

מנהל פורום אורתופדיית ילדים