אקווינוס ניכר בגיל שנה

דיון מתוך פורום  אורתופדיית ילדים

23/01/2021 | 20:55 | מאת: גיא

שלום רב, בת שנה וחודש, נעמדת ומתהלכת עם תמיכה, עדיין לא עומדת או הולכת לבדה. התפתחות תקינה מעבר לכך. אובחן אקווינוס באחת הרגליים (עליה עומדת על קצות האצבעות) כאשר המנח ברגל השנייה תקין. האקווינוס - קיים גם במנוחה. הופנתה לנוירולוג אשר שלל cp בבדיקתו. שאלות: מה הסיבות לאקווינוס שלא ממקור נוירולוגי? מה הטיפול? האם ניתוח גיד אכילס או התערבות שאינה כירורגית? מה אחוזי ההצלחה בטיפול בתופעה? האם תיתכן נכות?

קודם כל השאלה היא האם באמת יש קיצור כי אם לא אז זה תקין לגילה. במידה ויש קיצור יכול להיות מולד ללא גורם או מסיבה נוירולוגית. הטיפול כירורגי אם כי בדרך כלל לא בשנים הראשונות. הצלחה מצוינת בדרך כלל.

24/01/2021 | 20:02 | מאת: גיא

תודה דוקטור בהנחה ולא קיים קיצור - האם נצפה לראות אקווינוס גם במנוחה? האם מדובר במצב תקין גם כאשר מדובר ברגל אחת? חוסר הסימטריה מדאיג אותי. כיצד ניתן לאבחן קיצור בסבירות גבוהה? אציין כי הילדה מרבה לשבת בתנוחת 'w' ולעיתים תכופות, גם כאשר הרגל בה קיים אקווינוס מאחור והשניה לפנים.

אם האקינוס ניתן לתיקון אזי אין קיצור, האבחון הינו קליני, ישיבת W חסרת קשר והיא תקינה לגיל. קחי אותה לבדיקת אורתופד ילדים וזהו

מנהל פורום אורתופדיית ילדים