גלולות

דיון מתוך פורום  מיניות האישה, הריון ומניעתו

29/01/2006 | 20:54 | מאת: מיכל

שלום ד"ר! לפני כמה ימים התחלתי את החפיסה ה-2.. (לפי ההוראות כמובן) ורציתי לשאול איך לשנות את שעת לקיחת הגלולה.. אם אני רוצה לשנות.. איך עושים את זה? והשאלה ה-2 שלי היא שידוע לי שמלקיחת החפיסה ה-2 של הגלולות אני בעצם מוגנת בקיום יחסי מין.. (גם אם הגבר גומר בפנים).. זה אומר שאין סיכוי בכלל להיריון? (אני רוצה לוודאות.. ) תודה רבה רבה לך וערב טוב..

30/01/2006 | 08:47 | מאת: שירה

שלום מיכל באופן עקרוני מדובר בשאלות שאת אמורה להפנות לרופא הנשים שלך ולא לפורום הזה, שעוסק במיניות ולא באמצעי מניעה. כתשובה אישית אני יכולה לענות לך שבמידה ולקחת את הגלולה הראשונה (בחפיסה הראשונה) ביום הראשון למחזור, את מוגנת כבר מהיום הראשון מפני הריון לא רצוי, אין צורך להמתין עד לחפיסה השניה. זאת בהנחה שלקחת כל גלולה בדיוק לפי ההוראות. אם את רוצה לשנות את שעת נטילת הגלולה באופן משמעותי (לא בשעה-שעתיים) הייתי מציעה לך להמתין עד לחפיסה הבאה ואז פשוט לבצע את השינוי. אם מדובר בשינוי זמן לא משמעותי, אין כל בעיה לעשות זאת במהלך החפיסה. לגבי המהימנות של הגלולות - בהנחה שלוקחים אותן בדיוק לפי ההוראות, הסבירות להיכנס להריון היא נמוכה מאוד מאוד (נדמה לי שהסטטיסטיקה מדברת על כך שהגלולות מעניקות הגנה של 98 או 99 אחוזים). הקפידי ליטול אותן בקביעות, ובמידה ואת מקיאה/משלשלת בסמוך לנטילת הגלולה, הקפידי להשתמש באמצעי מניעה נוסף באותו חודש, כדי להיות מוגנת. בהצלחה שירה

30/01/2006 | 12:40 | מאת: מיכל

יש פה פורום שעוסק באמצעי מניעה!? ועוד משהו.. לי אמרו שמהחפיסה ה-2 אני מוגנת.. ומהחפיסה ה-1 פחות (וכמובן שהתחלתי ליטול את הגלולה מהיום הראשון של הווסת.. כמו שכתוב בהוראות) אני נוטלת גלולות "הרמונט"

מנהלי פורום מיניות האישה, הריון ומניעתו