גלולות ומיגרנות

דיון מתוך פורום  מיניות האישה, הריון ומניעתו

06/09/2005 | 09:42 | מאת: גילה

שלום אני בחורה בת 30, בעלת נטייה לסבול ממיגרנות. האם ישנו קשר בין גלולות למיגרנות? האם לא מומלץ לנשים הסובלות ממיגרנות להשתמש בגלולות? האם כרוך בכך סיכון? תודה.

06/09/2005 | 10:11 | מאת: שירה

גילה שלום יש קשר אפשרי בין גלולות למניעת הריון ובין מיגרנות. אין איסור מפורש לנשים הסובלות ממיגרנות ליטול גלולות, אבל חלקן מדווחות שחלה עליה בתדירות ובעוצמת המיגרנות כתוצאה מהשימוש בגלולות. התייעצי עם רופא הנשים שלך, אני מניחה שהוא ימליץ לך לנסות את אחד הסוגים החדישים יותר של הגלולות, המתאפיינות במינון נמוך במיוחד של הורמונים, ולראות כיצד את מרגישה. אם אכן חלה החמרה - יתכן שתעדיפי להשתמש באמצעי מניעה לא הורמונלי. יום נעים שירה

06/09/2005 | 10:33 | מאת: גילה

שירה שלום ותודה על תשובתך המהירה האם בכל זאת עדיף לדעתך האישית והמקצועית להימנע מגלולות? במשך תקופה ארוכה השתמשתי בגלולות מינולט שהן היו לי די טובות ולא סבלתי בכלל מתופעות לוואי למעט מיגרנות. לאחרונה סבלתי מתדירות גבוהה של מיגרנות ולכן חשבתי לעשות הפסקה ןלבחון האם ישנו קשר בין הגלולות לתכיפות המיגרנות. בזמן שהפסקתי למשך חודשיים סבלתי רק פעם אחת ממיגרנה לא חזקה ושונה מהמיגרנה הרגילה אך עדיין סוג של מיגרנה מוחלשת (שמתבטאת בכאב ראש ואיבוד חלק משדה ראייה זמני). שאלתי, האם אני צריכה לשלול את האפשרות שבגלל הגלולות אני סובלת ממיגרנות ולהמשיך לקחת אותן או אחרות עם מינון נמוך יותר משל המינולט? או שעדיף לא להשתמש יותר שכן אני אסבול שוב ממיגרנות מרובות? אלו פתרונות בטוחים לא הורמונלים אחרים קיימים? אשמח לתשובתך.

מנהלי פורום מיניות האישה, הריון ומניעתו