ווסת, גלולות ויחסי מין - זקוקה עזרה!!!

דיון מתוך פורום  מיניות האישה, הריון ומניעתו

12/07/2005 | 23:16 | מאת: אתי

לפני 3 שבועות לקחתי פוסטינור 2 ולאחר שבוע היה לי דימום כ-3 ימים מלווה בהפרשות חומות. ביום שישי התחילה לי הווסת (בתקווה שזה ווסת ולא דימום כתוצאה מהפוסטינור) והתחלתי ליטול גלולות מליאן בפעם הראשונה לאחר שנטלתי אותם במשך כ-3 חודשים והפסקתי לפני כיותר מחצי שנה. היום שכבתי עם חבר שלי לאחר 4 ימים שנגמרה לי הווסת ועם קונדום. לאחר ששכבנו גיליתי שיש לי הפרשה חומה (כאילו שוב חזר לי הדימום) והרגשתי אחרי ששכבנו ששורף לי וזה עד עכשיו צורב. עליי לציין שלפני הווסת היתה לי דלקת וזה גרם לי לצריבות, והפרשות לא נעימות וזה עבר אחרי כמעט שבוע וחצי. שאלתי היא, האם הפעם הצריבה יכולה להיות בגלל שלא נגמר לי הדימום עד הסוף וכשמקיימים יחסי מין זה גורם לתופעות כאלה (למרות שהייתי בטוחה שנגמר)? אני מפחדת ששוב תחזור לי הדלקת. כאשר הלכתי לרופא הוא אמר לי שיש נרות להחדרה לנרתיק או כדורים ומשחות שיכולים לעזור נגד דלקת. אך האם זה באמת עוזר וזה לא יחזור שוב - כי היתה לי את הדלקת הזו פעם ראשונה שנה שעברה ושוב חזרה עכשיו. אז מה עליי לעשות?!?!? ועוד שאלה, האם ההפרשה החומה יכולה להיות מהגלולות אולי? או מהפוסטינור? זקוקה לעזרה דחופה! (אני יודעת שזה לא ממש מתאים לפורום הזה אך כתבתי כאן כי בפורום הגניקולוגיה לוקח להם מלא זמן לענות!!!) אודה לתשובה.

12/07/2005 | 23:23 | מאת: ליאת

היי, זה ידוע שגללולות משבשות את המחזור, בפרט שלוקחים ומפסיקים וחוזרים ומפסיקים וכו'. גלולות זה משהו הורמונלי הנכנס לגוף. הבעיה של ההפרשות, המחזור וההפרשות, לעניות דעתי זה בשל הפסקת הגלולות ולא בשל קיום יחסי המין וגם לא הצריבה, גם היא לא בשל יחסי המין. זה כנראה דלקת, אך קטונתי מלהיות גיקולוגית ואני חושבת שחבל על הזמן שלך בשאלה הזאת בפורום, פשוט תגשי לרופא מיון כבר מחר בבוקר ותשאלי אותו את כל השאלות. פה זה לא המקום, בפרט שזה emergency. גם אל תנסי לקבל תשובה בפורום גניקולוגיה כי עד שיענו לך רק תסבלי, גשי מחר לרופא נשים ותטפלי בזה. בהצלה מכל הלב... ליאת

12/07/2005 | 23:37 | מאת: אתי

אבל עבר כבר כמעט 8 חודשים מאז שסיימתי להשתמש בגלולות. ועכשיו התחלתי שוב ואני סה"כ נוטלת אותם מיום שישי - האם תוך 4 ימים של נטילת גלולות זה כבר יכול להשפיע בצורה כזו משמעותית שהופיעו לי כל כך מהר הפרשות חומות!? יש מצב שזה מהפוסטינור אולי? וכמה זמן דלקת כזו יכולה להימשך ואיך לטפל בה?? כל פעם נוצר משהו חדש וחבר שלי כבר מתבאס מזה ויכול לחשוב שאני מתרצת כל פעם משהו מחדש. וזה בכלל לא נכון!!

מנהלי פורום מיניות האישה, הריון ומניעתו