אקרילאמיד ומאפים
דיון מתוך פורום התנהגות בריאותית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
למורי ברצוני לאכול דברי מאפה שעלולים להכיל הכי פחות אקרילאמיד. הבנתי שאקרילאמיד נוצר בטמפרטורת בישול של מעל 120 מעלות צלזיוס. האם יש איזשהו סוג של לחם, מאפה, פיתה שנאפה בטמפרטורה של עד 120? למשל- באיזו טמפרטורה נאפות פיתות? תודה
נועם, מתוך האתר של שירותי בריאות כללית, על אקרילאמיד(כתבה מלפני 3 שנים) - http://www.miok.co.il/mamarim2.asp?md=5&sm=2&n=3935&tm=511 לגבי פיתות - מתכונים מהרשת, בכולם מדובר על למעלה מ-120 מעלות. אם זה מעניין אותך: מתכון לפיתות לבנוניות (ב-250 מעלות) - http://www.matkonim.net/salty/lebanesepita.html פיתות עם בצל (ב-180 מעלות)- http://www.matkonim.net/salty/onionpita.html לפי הכתוב באתר של "שטיבל", אפיית פיתות נעשית בטמפרטורה עוד הרבה יותר גבוהה . לגבי לחמים ודברי מאפה אחרים, אולי תנסה לברר במאפיות .. אהובה