אכילה בעת רעב.

דיון מתוך פורום  התנהגות בריאותית

20/03/2008 | 16:55 | מאת: רונית.

שלום, האם זה נכון לאכול מתי שמרגישים רעב? כי תמיד אמרו לי לאכול לפי איך שאני מרגישה, ולא לספור קלוריות, אבל אם אני אפעל ככה אני יכולה לא לאכול יום שלם, ומלבד זאת, איך זה ייתכן אם הרבה אנשים מלאים אוכלים כשהם רעבים, ולמרות זאת משמינים?

כשבדקו את ההבדל אין צורת האכילה הצרפתית לאמריקאית, גילו שהצרפתים נשארים רזים למרות שמלכתחילה יש להם כמות קלוריות זהה לזו שיש לאמריקאי על הצלחת. אז מה ההבדל? ההבדל פשוט מאוד: האמריקאי לא יעצור עד שהצלחת אינה ריקה. הצרפתי יעצור בשלב שהוא שבע וזהו. נכון לאכול רק מתוך רעב ולא כי צריך או כי חייבים להכניס משהו לפה.

14/04/2008 | 09:02 | מאת: וינר

מורי , חג שמח. שלחתי לך אימל :)

17/05/2008 | 23:42 | מאת: nodietman

מי שאמר לך שצריך לאכול רק כשרעבים, צדק במאה אחוז. הרעב הפיזי הוא מנגנון ביולוגי שנולדנו איתו. כשהיינו תינוקות היינו קשובים לגוף שלנו ודרשנו אוכל כשהגוף שלח לנו סיגנל שהוא זקוק לרכיבי מזון והפסקנו לאכול כשהסיגנל פסק, כלומר הגוף שבע. בתוך זמן קצר ההורים שלנו שינו את המצב. הם החליטו עבורנו מתי אנחנו רעבים ומתי אנחנו שבעים ללא קשר לצרכים של הגוף ואנחנו התחלנו להיות קשובים פחות לגוף. זמני הארוחות כבר לא קשורים לצרכים של הגוף וגם הכמויות ממש לא קשורות לצרכים. הרעב הפיזי , ה"קרקור" בבטן, הוא הדרך של הגוף לומר לך שהוא זקוק לאוכל. זה סיגנל חשוב מאוד ואנחנו אמורים לאכול רק כשקיבלנו סיגנל כזה מהגוף. השובע הוא הרגע בו הסיגנל הזה פוסק לחלוטין, זה הרגע להפסיק לאכול. הגוף קיבל את מנת רכיבי המזון שהוא זקוק לה והוא מפסיק את ההזעקה של הרעב, הוא מפסיק את הסיגנל. את אומרת שאם תנהגי בצורה כזו את תאכלי הרבה מאוד. זה נובע מכך שאת לא סומכת על הגוף שלך ואת מאפשרת למחשבות שלך ולתפיסה שלך לבלבל אותך. הגוף שלך הוא הסמכות היחידה בכל הנוגע לתזונה, כמויות וזמני הארוחות. את למעשה מחפשת שובע ריגשי ולא שובע פיזי. את חייבת לעשות הבחנה בין רעב פיזי לרעב רגשי: רעב פיזי זה בבטן , רעב רגשי זה בראש, במחשבות שלך. אם הרעב לא מגיע מהבטן, אם זה לא פיזי אז מדובר ברעב רגשי. לרעב רגשי צריך לתת מענה הולם אבל לא ע"י אכילה. אם את מעוניינת להבין יותר את מוזמנת לפורום "הרזיה ללא דיאטה", שם תוכלי גם לשאול שאלות ולקרוא הרבה חומר בנושא. http://community.walla.co.il/?w=/1099/1353/@f/index.forums2

מנהל פורום התנהגות בריאותית