פצעי בגרות

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

08/03/2003 | 21:25 | מאת: גילי

שלום רב! ביתי בת 16 ומזה כ-6 חודשים סובלת מפצעי בגרות קטנים בחלקם מוגלתיים בפנים בגב ובאזור החזה. מטופלת כרגע באנטיביוטיקה מזה כמה ימים. שאלתי: האם יש פיתרון אחר שיכול להואיל מלבד אנטיביוטיקה והאם יש חומר מסוים שהיא יכולה למרוח על הפצעים כדי ליבשן? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
09/03/2003 | 09:52 | מאת: לילך נהרי

גילי שלום אקנה הינה תופעה נפוצה בעולם המערבי, שאינה קיימת כמעט בעולם השלישי. מחלה זו הינה תוצאה של תזונה לקויה בעיקר, הבאה לידי ביטוי בעור, אם נטיית הגוף היא לכך. לא ממזמן יצא מחקר גדול שבחן את המצאות האקנה בנערים ונערות בשבטים בפפואה ניו גיני. לא מצאו מקרה אפילו אחד! הייתי מציעה ללכת לטיפול נטורופתי מקצועי, ולא להסתפק בייעוץ בפורום. לגבי הטיפול: התזונה היא המרכיב העיקרי לטיפול, כשהיא צריכה להיות מבוססת על ירקות, דגנים מלאים וקטניות. יש לסלק את הפחמימות המזוקקות (סוכר, קמח לבן, אורז לבן וכו'), את המזונות המטוגנים, החלב, מוצרי החלב ומזונות עתירי שומן. רצוי לא לאכול בכלל מזונות מן החי, כי אם רק דגי ים צפוני (סול, בקלה, הליבוט, טונה, סלמון ומקרל). אפשר לאכול מעט פירות, רצוי תפוחי עץ, אגס ופירות הדר, ולא פירות טרופיים עשירים בסוכר. לגבי תוספים: הייתי ממליצה לקחת תוסף של חומצת שומן גלא, ויטמין C 1000 מ"ג ביום, אבץ פיקולינט 45 מ"ג ביום, ויטמין E 400 יח' ביום וכן ויטמיני B 100. חשוב לי שוב להדגיש - השינוי התזונתי הוא המרכיב החשוב בטיפול. לשימוש חיצוני אני ממליצה על מוצרים המכילים שמן עץ התה - יש סבון לפנים מאוד טוב. למריחה על הפנים והגב מומלץ קרם אכינציאה והידרסטיס, אותו אפשר לקנות בבתי מרקחת המוכרים צמחי מרפא. הטיפול המקצועי חשוב כי לאחר תשאול ארוך יתכן והמטפל יתאים פורמולת צמחים המתאימה ספציפית לבתך - חשוב לדעת איך הווסת שלה והאיזון ההורמונלי, איך היציאות, האם היא לוקחת תרופות באופן קבוע, סובלת מבעיות מסוימות ועוד. אני בהחלט לא ממליצה על אנטיביוטיקה, שהוכחה שברגע שמפסיקים אותה הפצעים חוזרים. אני ממליצה להפסיק מיד ולנסות טיפול אחר. האנטיביוטיקה הורסת את הפלורה של מערכת העיכול ובכך מחלישה את מערכת החיסון וגורמת לנזק רב בגוף. יום טוב ובהצלחה!

10/03/2003 | 13:46 | מאת: חני

למה סתם לדבר??? אין שום הוכחות (בד"כ אף מסקנות אפילו טוענות שזה לא נכון) שיש קשר בין מזון מסויים לבין פיצעי הבגרות!!! כל רופאי העור יאמרו לך זאת אם יש לך הוכחות אנא הביאי אותן בבקשה

10/03/2003 | 18:51 | מאת: גילי

תודה על תשובתך המפורטת. היישום נראה לי קשה מידי במיוחד לנערה מתבגרת שיוצאת לבלות וצריכה לחשוב שאת זה אסור לה לאכול ואת ההוא לא מומלץ, יתכן ואם מקפידים מאוד זה יכול להואיל אך ליישם ביום יום מאוד מאוד קשה, בכל מקרה שוב המון תודה!

מנהלי פורום נטורופתיה