צמחי מרפא לדכאון וחרדה

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

05/03/2003 | 20:07 | מאת: תמי

רציתי לדעת אילו צמחי מרפא מתאימים למצב של חרדה ודכאון, והאם יש בהן סכנה מסוימת? ומה זה בדיוק צמח ההיפריקום, האם הוא טבעי לחלוטין? מה השפעתו, האם הוא מסוכן באיזשהי צורה? איך יודעים להתאים כל צמח לכל בן אדם, גם אם יש לו את התופעה הדומה לשני, האם רופא רגיל מוסמך לתת לחולה מרשם לתמצית צמח מרפא? האם זה משנה תמצית או אבקה?או חליטה? האם אפשר לקחת את הצמחי מרפא באופן אישי, לבד ללא מטפל שיתאים? תודה מראש!!!

06/03/2003 | 22:25 | מאת: מאי (תזונאית ונטורופתית)

ראשית רצוי לברר אם הדכאון הינו דכאון אנדוגני - דהיינו - נובע מהפרעות ביוכימיות במוח (לדוגמא: ירידה ברמת הסרוטונין - אופייני במיוחד לדכאון טרום ווסתי) או דכאון תגובתי - הקשור למצב/לנסיבות מסויימות. קיימת שורה של תסמינים אשר אמורים ל"קטלג" את הדכאון ואבחון כזה מוסמך לעשות פסיכייאטר מומחה. לגבי החרדה - חרדה מתאפיינת בדאגה עמוקה ומוגזמת לגבי סוגיות שונות בחיינו והיא שונה מהדיכאון. לכן הטיפול בדיכאון והטיפול בחרדה יהיה שונה. כאשר מטפלים בדיכאון המטרה בעיקר לאפשר הסתכלות שונה על החיים בשילוב עם מרכיבים תזונתיים המשפרים את תפקודה של מערכת העצבים - חיזוק בלוטת האדרנל ומתן פרקורסורים למעבירים עצביים (סרוטונין, נוראפינפרין, ולעיתים דופמין). צמחי מרפא אופייניים: (לדיכאון) ג'ינסנג לסוגיו, (אני מטפלת עם ג'נסנג סיבירי) לתקופה מוגבלת ובתנאי שלא סובלים מלחץ דם גבוה, חומצה אמינית ל- טירוזין במינון משתנה ובתנאי שלא מטופלים באלתרוקסין ולא סובלים מלחץ דם גבוה וכן לא נוטלים תרופות לדכאון, וכן ויטמינים מקבוצת B וויטמין C. במקביל אני ממליצה לעשות בדיקות דם לB12, מגנזיום, אבץ ולהשלים במידת הצורך. לאחרונה נעשו מחקרים מקיפים לגבי השפעתן של חומצות שומן אומגה 3 וטיפול בדיכאון. לעיתים אני משלבת בטיפול אומגה 3 במינון של 3 גרם ביום. לגבי ההיפריקום: הצמח משמש כפרקורסור לסרוטונין . התוויות נגד: לחץ דם גבוה, ולקיחת תרופות ממשפחת MAO. לטיפול בחרדה: תמצית של ואלריין, וקמומיל וכן חומצה אמינית גאבה (בפיקוח, ובתנאי שלא צורכים תרופות מהמשפחה של הואליום) ותרופות הומאופתיות יכולות לעזור. חשוב! טיפול בפרחי באך יכול לקדם את התהליך הטיפולי ולאפשר הסתכלות שונה על מצבים בחיים וזה כמובן בטיפול ממושך. מקווה שעזרתי, אולי לרויטל יש משהו להוסיף. בברכה, מאי.

04/09/2003 | 14:07 | מאת: omega 3

האם לקיחת OMEGA 3 צריכה להיות תמידית באופן יום-יומי או רק לפרק זמן מסויים? והאם אפשר להגיע לנקודה בה לקיחה של OMEGA 3 לא תשפיע על הגוף?

מנהלי פורום נטורופתיה