ויטמינים לאחר סרטן שד

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

15/02/2003 | 21:49 | מאת: כרמית

שלום רב אני כבר שנה לאחר סרטן שד כולל כימותרפיה הקרנות הלויקוציטים שלי נמוכים 3400 האם את ממליצה על ויטמנים מסוימים לקחת יש לי אוסתיפורוזיס קל אני בת 50 לוקחת טמוקסיפן ל5 שנים. חוץ ממולטי ויטמין אני לא לוקחת כלום תודה

לקריאה נוספת והעמקה
17/02/2003 | 11:16 | מאת: לילך נהרי

כרמית שלום אני דווקא הייתי מחזקת את הגוף על ידי אורך חיים בריא הכולל תזונה בריאה, פעילות גופנית ופעילות לנפש. תזונה בריאה כוללת התמקדות במזון טבעי ולא מעובד, עשיר בויטמינים ומינרלים. זה כולל ירקות, פירות, קטניות, דגנים מלאים ודגי ים צפוני - סול, הליבוט, מקרל, סלמון ובקלה. רצוי שהמזון לא יהיה מתועש עם תוספות כגון חומרי שימור וצבעי מאכל. חשוב לצרוך שומן בריא כגון שמן זית וקנולה, ולהפטר מכול השמנים האחרים. בייחוד בגלל האוסטאופרוזיס הייתי ממליצה לעסוק בפעילות גופנית שמהנה אותך, זה יכול להיות פשוט הליכה, בייחוד אם יש לך טבע מסביבך, וזה מקשר לתחום השלישי והלא פחות חשוב - הנפש. אני לא יודעת מה עיסוקך והרקע שלך, אבל הייתי ממליצה להכניס לחייך תחביב מהנה, זמן איכותי עם עצמך. זה יכול להיות גם שיחה שבועית עם איש מקצוע - כול מה שיעשה לך טוב. שילוב של שלושת המרכיבים הללו יעזור לך מאוד לשמור על בריאות תקינה. לגבי תוספי המזון - כן היתי ממליצה לקחת תוסף של סידן, כ-1000 מ"ג ביום. אנא וודאי שזה סידן ציטרט ושהתוסף מכיל גם מגנזיום, ויטמין D ובורון. יום נפלא!

17/02/2003 | 11:34 | מאת: רויטל ברמן

תוספת קטנה ללילך: ישנם צמחי מרפא שיכולים לחזק את מערכת החיסון שלך (במקביל לחיזוקה על ידי פעילות גופנית, המנעות מסוכר, תזונה טובה עשירה בויטמינים ואבץ, המנעות מלחצים ומתחים), בייחוד האסטרגלוס. הוא מתאים לטווח רחוק ולמצבים שאחרי מחלה או כימותרפיה. ישנם צמחים נוספים שיכולים מאוד לחזק אותך - אם את מעוניינת תפני להרבליסט או נטורופת אשר לאחר תשאול יוכל להרכיב לך פורמולה.

מנהלי פורום נטורופתיה