קראתי כמה ספרים וכמה שיטוח שונות

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

25/01/2003 | 19:00 | מאת: ליאור

קראתי ספר בשם: צירופי מזון לבריאות טובה של דוקטור האי וספר שנקרא להיות בשיא הכושר - רב מכר בארצות הברית או משהו כזה. עכשיו שניהם אומרים דברים מנוגדים - ושניהם מבטיחים בריאות טובה. זה נראה לי מוזר אחד אומר שצריך להפריד בין החלבונים השומנים והפחמימות ולאכול כל אחד בארוחה אחרת ואחד אומר שצריך את כולם בפעם אחת מה שמבין בשיטות ובתזונה בכלל אנא לעשות לי סדר בדברים

25/01/2003 | 23:21 | מאת: יואל שניאור - נטורופת

שלום! הענין מאוד לא פשוט! כפי שהינך יודע גם לענין דיאטה להרזיה ישנם המון גישות, שיטות וכד' והאם כולם צודקים בשיטתם? - תכל'ס העולם נשאר שמן והאמת רק מחמיר..... מה אני בא להגיד: שהכל ענין אינדוודואלי - אישי לחלוטין! מה שטוב לי לא בהכרח טוב לך או למישהו אחר וגם אם יש לנו אותו סוג דם (יש שיטה כזו- דיאטה ע"פ סוג הדם), או, שאני "אוהב" מזון מסויים ואתה לא, וגם אם הוא יעשה לי קצת צרות אני לא מוותר עליו...... אין סקפ כי בסופו של דבר אתה צריך שיהיה במזונך את כל אבות המזון ועדיף האיכותי והמזין ביותר! פעילות גופנית - רק מועילה לגוף. סקס טוב! וחוץ מזה שהחותנת ..... תבשל טוב "קח פרי ותהיה לי בריא"

25/01/2003 | 23:54 | מאת: רויטל ברמן

אח יואל...מה עוד יש לומר ? אתה שוב משאיר אותי ללא מילים, אבל בכ"ז אני אתאמץ ואשרבב כמה... אז ככה ליאור, יואל צודק. אתה נחשפת לשתי שיטוץ אך יש עשרות: שיטת קינגסטון, תזונה פרוביוטית, צמחונות/טבעונות, דיאטת חלבונים ללא פחמימות, דיאטת הלחם, דיאטת הכרוב, דיאטת מיצים, דיאטה לפי סוג דם ועוד. לכל שיטה יש חסידים מושבעים אשר ישבעו שהיא ה-בשורה ואשר עזרה להם ולאחרים מאוד בבעיות בריאות לקויה או עודף משקל, לכל שיטה יש את המאוכזבים אשר ניסו ונכשלו. כל שאני אוכל להוסיף זה את הפילוסופיה שלי (הפילוסופיה הנטורופתית), הגורסת שאין שיטות פלא, אלא רק אורח חיים מאוזן ובריא הכולל: 1. תזונה נכונה ובריאה, בלי כללים על אלו כמויות יש לאכל, באילו שעות לאכל מה (אלא אם כן יש בעיה מסוימת), הפרדות מזון וכו' אלא רק דגשים על מה כדאי לבחור לאכול ומה לא רצוי לאכול. 2. פעילות גופנית כחלק בלתי נפרד מאורח חיים בריא. 3. עבודה במישור הרגשי והנפשי אשר תביא ליותר שלווה ורגיעה בחיים. 4. שינה טובה (ולפני כן סקס אם אפשר ;-) ). 5. חברים, תחביבים, עניין, אתגר, חיי משפחה/קהילה - כל אותם הדברים אשר נותנים לנו רגעים של אושר וכיף. מבחינתי זה המתכון לבריאות, יופי וחיים ארוכים (עם קצת מזל...). מה אתה יכול לקחת מזה ? מה שאתה מזדהה איתו, מה שאתה מתחבר אליו - זה מה שתעשה. זה לא משנה מה השיטה כל עוד אתה מרגיש שלם איתה ומרגיש טוב עם אצמך. שבוע מקסים.

מנהלי פורום נטורופתיה