פסוריאזיס

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

09/01/2003 | 12:53 | מאת: פליקס

האם יש לנטורופתיה משהו להציע בתחום הפסוריאזיס? לפחות תזונה שתקל על חומרת המחלה? ומה על תוספי מזון? האם סבוריאה חמורה של הקרקפת עלולה ברבות הזמן להפוך לפסוריאזיס?

לקריאה נוספת והעמקה
09/01/2003 | 16:26 | מאת: רמי מור - הומאופט

שלום לפליקס פסוריאזיס מגיב לטיפול הנוגדי דלקת צמחיים ובחלק מהמקרים התוצאה היא דראמטית. רק בחלק מהמקרים - לא בכולם. הסיבה לכך הינה ריבוי המתווכים הדלקתיים אשר שונים גנטית בין חולה לחולה. הטיפול האנטי דלקתי הוא בשורה לחלק מהמקרים והוא מביא להפוגה ( רמיסיה ) המשתנה בין החולים. תוכל לצפות בעשרות ( מאות מקרים ) אשר תועדו בוידיאו ואת מצבם בעקבות הטיפול. באשר לקרקפת, מצב הקרקפת בכל הנוגע לפסוריאזיס נגזר מהמחלה עצמה. לעיתים קיים שילוב בו החולה לוקה הן בפסוריאזיס והן בסבוריאה קרקפתית מפושטת. אין מענה חד משמעי המנבא את העתיד בכל הקשור להתנהגות המחלה. באם יש ברשותך אי מייל אשלח לך מידע. בברכה רמי מור

09/01/2003 | 17:44 | מאת: רויטל ברמן

שלום פליקס, בהחלט יש לפסוריאזיס טיפול נטורופתי. הגישה הטיפולית נובעת מתפיסת הנטורופתיה לגבי הגורמים לפסוריאזיס, ועיקריהם: 1) בעייה במערכת העיכול אשר גורמת לתגובת שרשרת המעוררת התקפת פסוראזיס (מה שנקרא מצב טוקסמי/רעיל במעי). הפתרון הוא תיקון הפרעת העיכול, בין אם היא נסיבתית (האדם לא לועס מספיק את המזון או אוכל ארוחות גדולות מידי וקשות לעיכול, אם הוא אוכל יותר מידי חלבון - למשל הרבה בשר וכו'), או אם היא נובעת ממחסור בחומציות בקיבה (ואז אפשר למשל להוסיף לתזונה הרבה מיץ לימון למזון או אפילו לתת תוסף של חומצת מימן-כלורית לפני האוכל) או נובעת מבעיה בלבלב - ואז אין עיכול טוב לחלבונים ושומנים וכיוצ"ב. 2) בעיות אחרות שנובעות מתזונה: -תזונה ענייה בסיבים, פרות, ירקות וקטניות. - תזונה המכילה הרבה סוכר ו/או אלכוהול. 3) דלקתיות יתר של המערכת: -נטפל ע"י הורדת השומן מהחי מן התזונה והכנסת אומגה-3 במקום. -הורדת מזונות אלרגניים מן התזונה - מוצרי חלב, חיטה וכו'. תוספי מזון: -תוספי-מזון של ויטמין A ואבץ יכולים לסייע ויש גם צמחי מרפא רלוונטים, לא לפורום. -התוסף כרום-פיקולינאט מסייע מהכיוון של עודף סוכר (לא במקום תזונה, אלא בנוסף). -ויטמין D עשוי אולי גם כן לעזור. בטיפול מסודר ומלא ניתן יהיה להתאים את עיקר הדברים למקרה הפרטי שלך ולספק טיפול הולם ותמיכה - מאחר ויש מרכיב נפשי חזק מאוד למחלה ויש להתייחס אליו ולעבוד על הפחתת מתחים, בשילוב עם צמחי-מרפא ומשחות צמחיות אשר יכולות גם כן לסייע מאוד. שיהיה רק בריאות.

מנהלי פורום נטורופתיה