תזונה לפעוטות

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

28/09/2002 | 14:50 | מאת: קירה

שלום. יש לי תאומות בנות שנה וחודשיים. ראיתי בתחתית העמוד ובעמוד הקודם שהצעת לאמא אחת לפנות אם יש בעיות תזונה לתינוק שלה - אם הוא לא אוהב ירקות, למשל. אז אני מאוד אשמח לרעיונות איך להכניס ירקות לדיאטה של התאומות שלי, כי הן לא אוהבות ירקות. אף לא ירק אחד. היתה תקופה שאחת מהן אכלה אבוקדו כל יום (הייתי מאושרת) אבל זה עבר. גם לפירות האהבה לא מדהימה ובעיקר לא עיקבית. יש ימים שאחת מהן אוכלת ענבים, השניה יכולה לקחת אפרסק, אבל יש גם ימים שלא. ניסיתי לא מעט דרכים - חי, מבושל, חתיכות ומרוסק - אין הצלחה. אני אהיה מאושרת לנסות דרכים נוספות. ועוד שאלה/רעיון - כדאי לנסות למשל לבשל ירק כלשהו (נגיד ברוקולי או גזר וכו') ולעשות לו רוטב שמנת - שאז אולי (אין לי מושג, גם מוצרי חלב הן לא אוכלות הרבה, אבל זה לא מפריע לי) הן יסכימו לאכול את הירק? כלומר, האם היתרון בירק גדול יותר מהחסרון בשמנת?

30/09/2002 | 20:50 | מאת: רויטל ברמן

שלום קירה, יש כמה דברים שכדאי לנסות: 1) האם נתת להן בטטה ? מבושלת/מאודה ומעוכה ללא כל תבלון ? נסי. זה מתוק והרבה ילדים אוהבים. כנ"ל לגבי חתיכות גזר או שורש פטרוזיליה מאודים רכים (מקולף כמובן) בטמפ' פושרת או קרה - זה מאוד מתוק. 2) רסק עגבניות טבעי הוא סופר בריא ומועיל וילדים רבים אוהבים אותו כרוטב (אפשר לתת להן במקום קטשופ רסק עגבניות במארז לחיץ). 3) כרובית מטוגנת קלות (בשמן זית) זו אופציה טעימה ומצויינת. 4) אפונה מתוקה (אמנם זו קטנייה ולא ירק אך בכ"ז מומלצת) יכולה להצליח, מעוכה או שלמה. 5) מיץ גזר/תפוזים/תפוחים - כמובן טרי ורצוי למהול במים ולא לתת נקי בגלל תכולת הסוכר הגבוהה. 6) אני לא יודעת מה הן כן אוכלות, אך בכל מזון אפשר "להשתיל" ירק. דוגמאות: -קציצות המורכבות מ - 50% בשר ו - 50% פטרוזילה/כוסברה/שמיר/גזר/תפו"א/בצל/שום... טחונים היטב ומעורבבים עם הבשר. -רוטב לאורז/פסטה או כל תבשיל שהוא המכיל גם חבילת בזיליקום טרי, 2 בצלים אדומים, שום, שמיר, גמבה, רסק עגבניות... -אפונה וגזר (כן, אפילו מקופסא. תבדקי שלא מכיל חומרים משמרים, תסנני ותשטפי לפני ההגשה). -ירקות במרק - פה אין סוף לאופציות, ואם את בסוף הבישול טוחנת את כל תכולת המרק הוא יוצא אחיד ועשיר, ואי אפשר "לנפות" ממנו את הירקות. אם גם את זה הן לא אוהבות אל תתיאשי. אל (!) תוסיפי שמנת וסוכר ע"מ שיאכלו ירקות, אך תציעי ירקות בכל ארוחה שלהן בצורה זו או אחרת לצד מזונות שהן כן אוכלות, ותעודדי אותן בעדינות, ב"נחמדות", לאכל אותן (בטענות שזה טוב להן, הן יגדלו, יהיו יפות ובריאות וכו') בלי להכריח אותן אף-פעם לאכל. הן עשויות להפתיע אותך יום אחד... גדולים וחכמים ממני הסיקו שזו הדרך לגשת לעניין, למרות שכמובן אין 1000%. מקווה שעזרתי, בהצלחה וכל הכבוד על הנכונות "לעבוד קשה" למען בריאותן.

01/10/2002 | 11:59 | מאת: קירה

תודה רויטל. לצערי, ניסיתי את רוב הדברים :-( . עגבניה מרוסקת הן אכלו איזה שבועיים והפסיקו. בטטה/דלעת/גזר וכל הירקות המתוקים הן בצורה "נוזלית" והן במוצקה - הן לא אוכלות כבר חודשים, לצערי הרב מאוד, למרות שאתמול אחת מהן הסכימה לקחת חתיכה קטנה של דלעת ממרק - בחתיכה אחת. גם מרק מרוסק הן מסרבות בכל תוקף. קציצות זה גם לא חזק אצלנו, אולי רק שניצלים, וגם זה בהתקפות. את האפונה והגזר אני אנסה. בעיקרון אני מציעה ירקות כל יום, אם כי לא עם כל ארוחה, וגם משתדלת שיראו אותי אוכלת ירקות (גם לא מספיק, אבל אני עובדת על זה). אורז ופסטה הן לא רוצות עם רוטב - רק נקי ורצוי ביד (וקטשופ אני לא מחזיקה בבית :-) ). תבלינים, חוץ מפטרוזיליה במרק, עוד אל ניסיתי, ואשמח לנסות. תודה רבה. תגידי, יכול להיות שזה ישתפר כשיצאו להן השיניים הטוחנות?

מנהלי פורום נטורופתיה