ויטמינים לפעוט-תזזונה מספקת ?

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

22/09/2002 | 10:30 | מאת: אילה בר

תודה על תשובתך בנושא תוספים של ויטמיני לבני בן שנה וחודשיים. בני ינק עד לפני חודשיים. מאז שהריתי כנראה טעם החלב השתנה והוא הפסיק לינוק. עד שינק לא הייתי מודאגת בנוגע לתזונה שלו. כיום, הוא אוכל מעט מאד ירקות . אנו מאד מקפידים על תזונה בריאה בבית - מזונות מלאים , לא מזונות מעובדים, לא חטיפים, לא מעדני חלב. אני מודאגת שתזונתו אינה מספקת ואינה עשירה מספיק וכוללת את כל אבות המזון והויטמינים והמנירלים. לכן חשבתי שאולי כדאי להוסיף לו תוספת של ויטמינים. בד"כ הוא אוכל כך : בוקר- ביצה, מעט סימילאק (60 מ"ל ) וכפית שקדיה. רבע פרוסת לחם עם חמאה ומעט מלפפון. עשר - פרי אחד / שניים. צהריים- קציצה קטנה , אורז מלא, מעט ירקות מבושלים. ארבע - עוגיה מחיטה מלאה. ערב- פסטה מקמח מלא, שמנת , מעט מלפפון. אודה על התיחסותך לתפריט שלו. ועל השקפתך בנוגע לתוסף של ויטמינים. המון תודה וחג שמח !!!

22/09/2002 | 11:12 | מאת: אורנית

שלום אילה אמנם אין באפשרותי לענות ספציפית לשאלתך, אך יש מאמר שיכול בהחלט לעניין אותך: http://www.solgar.co.il/newsolgar27/childnut.html מועדים לשמחה אורנית

22/09/2002 | 17:47 | מאת: רויטל ברמן

צרכנים פוטנציאליים יקרים שלי, בהקשר לכתבה אליה הופנתם, רציתי לחלוק את פקפוקי בניסוחם: "ברור (?!) כי לא את כל הרכיבים ניתן לקבל מן התזונה היומיומית....ועל כן ניתן להיעזר במספר השלמות תזונתיות". אני סוברת כי גם בתנאי החיים המערביים, תזונה נכונה מונעת צורך גורף בתוספי מזון, ולא רק אלא היא עדיפה בהרבה על מתן תוספים, אשר בחלק עצום מהמקרים נמכרים בצורתם הפחות ספיגה בגוף (- יותר זולה לייצור) ו/או בצורה סינטטית אשר פחות יעילה. לתוספי מזון יש מקום נכבד, ואפילו מאוד מאוד נכבד, אך כל מקרה לגופו ועליהם להלקח באופן שכלתני. כאשר רוצים מולטי ויטמין אין פשוט יותר מאשר להשתמש במולסה אורגנית במקום סוכר, לשתות מי מרק ירקות (עם שורשים, כתומים, ירוקים וכו') או מיצי ירקות, לאכל נבטים, לשתות תה סרפד אכותי והמון ירקות. הספיגה עדיפה, האפקט גדול ונרחב יותר (סיבים תזונתיים, כלורופיל, חומצות שומן חיוניות...), המחיר נמוך יותר (כי באותו מחיר גם אכלתם). לא כולם שותפים להשקפתי, וזו זכותם (והאינטרס שלהם). לידיעתכם.

22/09/2002 | 13:04 | מאת: רויטל

שלום אילה, קראתי את התזונה של בנך. את יכולה לישון בשקט :-) בנך אוכל נהדר !!! את יכולה להיעזר בפרוט שנמצא בתשובתי : http://doctors.msn.co.il/forums/read.php?f=113&i=22725&t=22704 ע"מ לגוון את סוגי המזונות שהוא אוכל - גיוון זה מפתח למניעת חסרים, שמירת העניין של הפעוט במזון והכרותו והתרגלותו למזונות בריאים שונים. לדוגמא, החלפת האורז המלא מהצהרים בקינואה לפעמים, גריסי פנינה, דוחן וכו', החלפת סוגי הלחם ללחמים מדגנים אחרים, החלפת סוג הבשר ממנו מורכבת הקציצה - שיהי מידי פעם מטלה, מדגים מסוגים שונים, מעוף - ולא רק בקר. אה, ורצוי מאוד לקנות בשר אורגני אם את יכולה להרשות לעצמך, אפילו רק בשבילו... החלפת החמאה באבוקדו או טחינה וכו'. דבר נוסף - הכניסי יותר כתומים לתזונתו. בטטה מאודה מעוכה, מיץ גזר, בטטה. בגדול, ילדך אוכל נהדר. הלוואי על כל בית ישראל. חג שמח ושבוע טוב.

22/09/2002 | 17:05 | מאת: רויטל ברמן

מנהלי פורום נטורופתיה