שאלה על הנטורופתיה

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

07/05/2002 | 16:59 | מאת: השואל

מה ההבדל בניכן יהודית ורוויטל - אם שניכן נטורופתיות אז למה אחת ד"ר והשניה לא? בגלל לימודים בארץ או מחו"ל? הפרש שעות בלימודים ובסטאז'? האם כל הנטורופתים הם ד"ר למה? האם הדגש או על תזונה וצמחי מרפא בלבד או עם תוספות נלוות כגון: תרפיות מגע?, אנרגיות? - האם הם בתוכנית הלימודים? האם ישנה אגודה לנטורופתיה ואתן חברות בה? - האגודה פעילה? איפה לומדים היום בארץ נורופתיה והאם הם בפיקוח האגודה?

10/05/2002 | 20:00 | מאת: רויטל ברמן

אוקיי השואל, הבילבול מובן. אני נטורופתית אשר למדה 4 שנים בארץ (במקרה שלי במכללה למנהל, ישנם עוד כמה בתי-ספר רציניים). יהודית למדה בארץ ואז השלימה את ה - N.D (תואר ד"ר לנטורופתיה - Natural Doctor) באונ' ברנדין קליפורניה. לעומת מדינות אלה בארה"ב (ובעוד מקומות נאורים בעולם), בארצנו הקטנטונת עדיין לא מכיר החוק במקצועות הרפואה המשלימה כמקצוע לימודי עליו מגיע תואר בסיום הלימודים, וזאת למרות שהיום כמעט בכל בית-חולים וקופ"ח יש מחלקה או קליניקה לרפואה משלימה. זה נכון לגבי נטורופתיה, הומאופטיה ורפואה-סינית, כולם מקצועות הדורשים היום בארץ 4 שנות לימוד ברב המוסדות. התהליך החוקתי כבר החל אך למרבה הצער ולרעת הציבור כולו נתקל בהתנגדויות כאלה ואחרות (מצד רופאים בעיקר) המעכבות אותו. נקווה שבמהרה בימינו גם נטורופת אשר הלמד 4 שנים בארץ, או אולי יותר, יוכל לקבל אסמכתא מוכרת של N.D, מה שגם ימגר את השרלטנות אשר לעיתים נמצאת בתחום. כל עוד התחום פרוץ הוא משתנה ממוסד למוסד, בהתאם לגישה הנקבעת בו. בסיס הטיפול הנטורופתי עומד על תזונה, אורח-חיים, תוספי-מזון וצמחי-מרפא, תנועה, מגע, גוף-נפש והקשר לבריאות ועוד מגוון השתלמויות פרטניות המשתנות מנטורופת לנטורופת. ישנה אגודה נטורופתית אשר אנו חברות בה, אך כאמור הפיקוח והסטנדריזציה עדיין בחיתוליהם (אבל זה מתקדם משנה לשנה בקצב מהיר).

11/05/2002 | 23:46 | מאת: השואל

אבקש את תגובתה של יהודית. אז האם כל נטורופת שלמד בארץ אינו ראשי לרשום ד"ר ומי שסיים בחו"ל אותו מסלול מותר לו? שמעתי על 2 אגודות לנטורופתיה - מי בראשם? אולי התאחדו? מהן הפעילויות שלהן? כנסים? יחצנות? עיתון פנימי? תספרו קצת????????

מנהלי פורום נטורופתיה