תוספי מזון לילד ADHD

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

05/04/2002 | 16:01 | מאת: מתיל

שלום, אילו תוספי מזון מומלצים לילד בן 7 שאובחן כ- ADHD. תזונתו היומית בד"כ מורכבת משניצלים, נקניקיות, פסטה ובמבות למינהן כך שאי אפשר לדבר על קבלת התוספים באוכל אמיתי/טבעי. בדיקות דם הראו שהכל תקין בהחלט (כולל ברזל, אבץ וכד'). תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
08/04/2002 | 20:20 | מאת: רויטל ברמן

מתיל שלום, כתבת ש"אי אפשר לדבר על קבלת התוספים באוכל אמיתי/טבעי", אך לצערי זה בלתי אפשרי לדון בטיפול נטורופתי לסובלים מ - ADHD מבלי כל התייחסות לתזונה ולכן בכ"ז אתחיל בזה ברשותך ולמען ההגינות: 1) כימיקלים רבים שנמצאים במזוננו ה"מודרני" מקושרים לתופעה. הכימיקלים העיקריים אותם ננסה להוריד למינימום הם צבעי-מאכל (הצהוב - טרטרזין, האדום והכסף/כחול, הם המסוכנים ביותר), חומרי-טעם-מלאכותיים, חומרים-משמרים ו"סילצילאטים" שהם חומרים הנמצאים במזונות מסוימים. תזונה "בסיסית" וטבעית יותר תפחית את החשיפה לרעלים אלה ותוכל להביא לשיפור ניכר במצב הילד. מזונות עיקריים אשר מכילים את הרכיבים ה"סילצילאטים" הנחשדים כמחמירי ADHD הם: ענבים (ולכן גם יין וחומץ בן יין), פרות-הדר, בוטנים, עגבניות, תפוחים. וגם שזיפים, משמשים, אפרסקים. 2) תזונה עתירת פחמימות פשוטות (סוכרים) גורמת לתנודות ברמות הסוכר וילדים עם ADHD נמצאו רגישים במיוחד לתנודות אלה, בגלל מצבם. נמצא כי ילדים עם ADHD מגיבים בחולשה ועייפות אשר מתחלפים בקור/חרדות/דריכות ועצבנות/חוסר נשימה ושרירים מתוחים כאשר רמות הסוכר בדמם יורדות מתחת לנורמה - מה שקורה כשהילד אוכל סוכרים פשוטים. תזונה המלאה בפחמימות מורכבות (למשל אחת ההמלצות הגדולות מכמה היבטים היא שיבולת השועל כדייסה או גרנולה - בלי סוכר, וגם אורז מלא, לחמי פומפרניקל במקום לחם רגיל, גריסי-פנינה וכו') בה כל 3-5 שעות הילד אוכל משהו פחמימתי (פרות בין האורוחות זה מצויין) תביא לאיזון רמות הסוכר בדמו לאורך היום ותמנע את העליות והירידות בסוכר ולכן במצב הרוח וההיפר. התוסף כרום-פיקולינאט יכול לסייע לשיפור החומרים של האינסולין בהקשר זה. 3) מעוררים כגון קפאין(קפה, קולה...), תאין (תה) וקקאו (שוקולד) יגרמו להחמרת המצב ולכן יש להמנע מהם עם ילדים הסובלים מ - ADHD. 4) אלרגיה ואי-סבילות למזון מהווה את אחת התאוריות החזקות יותר לגורמי/מחמירי - ADHD. ההמלצה היא לדיאטה דלה בחיטה ומוצריה, חלב ומוצריו, ביצים, תירס וסויה. שינויים בתזונה דורשים מאמץ ויצירתיות מצד ההורה, אך מבחינה נטורופתית הם בסיס איתן לטיפול בילדים עם ADHD. הכל אפשרי... וכעת לתוספי המזון: 1) B-Complex אם יש בו מחסור (שכיח). 2) GABA - מרגיע. 3) ויטמיני C ו - E כאנטי-אוקסידנטיים. 4) אומגה 3 ו - GALA בהקשר מנגנון האחרגיות למזון שהסברתי. 5) כרום פיקולינאט - ראי סעיף 2 בתזונה. 6) פרוביוטיקה - בהקשר האלרגני שוב כשיש בעיות במע' העיכול. בהצלחה ולבריאות.

09/04/2002 | 11:21 | מאת: חגית

נשמע דרקוני לביצוע. כל נושא הפרדת המזונות ושיטת פיינגולד הידועה - משנות ה-70 יש מי שיאמר לשמצה אך אני קראתי ויודעת שהיו לו קבלות רק שהילדים נהיו כה רזים כי היו ניזונים כמעט רק מאויר...לא רואה איך בחיים נורמליים אפשרי לביצוע ואני רוחשת כבוד רב לנטורופתיה ותוספי מזון אבל הורדת מזונות- איך אדע היכן יש את אותו צבע או חומר משמר והיכן לא? ואם הילד מבלה חצי יום בבי"ס ובמועדונית ומקבל שם אוכל ואיזה עוגה או חטיף לקינוח אז מה נגיד לו אל תאכל כשאתה הולך למשל לימי הולדת את העוגה? בקיצור... מאוד קשה. זה להיצמד לבית ולמטבח ולחשוב כל היום רק על מה אוכלים ומה לא וכשנוסעים או מטיילים זה בכלל קשה... נראה לי שזה מטלה קשת ביצוע. אשפר לנסות להימנע ע"י הפחתה למשל בשוקולד, סוכר לבן וכד', אך להפסיק לגמריי זה יותר מידי...

מנהלי פורום נטורופתיה