Q10 ואנטי אוקסידנטים

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

06/03/2002 | 22:03 | מאת: יוסי כהן

בן 64 בריא ונחמד.. (חוץ מלחץ דם , מטופל). אוכל "בריא" ללא תוספי מזון. לאחרונה שומעים קולות רמים בעד האנטי אוקסידנטים למינהם אשר יעכבו הזדקנות וסרטן ובכלל יעשו לנו חיים טובים...וכדאי "להקדים תרופה למכה". מה האמת בסיפור זה?, האם יש המלצה לקחת אותם? ואם כן כמה? האם ניתן להתייחס אליהם כאל: "אם לא יועיל אז לא יזיק"? אנא עשו לי סדר.

07/03/2002 | 16:52 | מאת: רויטל [נטורופתיה]

יוסי שלום, כעיקרון ה"שמועות" נכונות, אם מזונך אינו מכיל מספיק גורמים אנטי-אוקסידנטיים או נוגדי-חימצון, באופן יחסי לרמת החשיפה שלך לרדיקלים חופשיים (אתה נושם, נכון ? מבצע פעילות גופנית ? מסתובב באוויר המפויח של העיר ? נושם עשן מכוניות וסיגריות - מיד שנייה ? נכנס ללחץ מידי פעם ?) התוצאה תהיה הרס מסויים של תאים בגוף. זה טבעי, נקרא התבגרות (או הזדקנות) ובלתי נמנע, אך כן אפשר "לשפר ביצועים" ע"י נטילה של ויטמין C, ביופלבנואידים, Co-Q10 או קומפלקס טוב שמכיל את כל הנ"ל. עד איזו רמה ? באחוזים / גרפים ? אני לא יכולה לאמר משום שזה כמובן תלוי בהרבה גורמים. אני כן יכולה לומר שבאופן יחסי לעצמך יהיה שיפור אם נניח תוסיף כמוסה אחת אנטי-אוקסידנטית לצריכתך היומית או לחילופין (בכל-מקרה רצוי) תתגבר את מזונך ב - 5-6 מנות של פרי/ירק ביום: תפוח/אגס/פומלה, פלפלים צבעוניים, חסה, עגבניה וכו', כמה שיותר מגוון. שתזכה להאריך ימים והרבה בריאות.

07/03/2002 | 21:57 | מאת: יוסי כהן

מאחר וקשה לקבע את המינון המדויק, מאחר וזה תלוי בהרבה גורמים, אודה לך אם תתיחסי לשאלתי , האם יש חשש לנזק בלקיחת אנטי אוקסידנטים למרות שהגוף אינו זקוק להם? האם נכון להגיד : "אם לא יועיל אז לא יזיק" וכשאת מציינת גלולה אחת למה את מתכוונת? על איזה נוגד חימצון את ממליצה ביותר?

מנהלי פורום נטורופתיה