השלמת מאגרים של חומצה פולית

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

28/03/2022 | 21:39 | מאת: רובי

שלום רב, אני בן 40 ובבדיקות הדם האחרונות התגלה מחסור יחסי בחומצה פולית . הרופא אמרה שרצוי להשלים את המחסור על ידי מילוי המאגרים ורשמה לי למשך חודשיים כדור חומצה פולית במינון 5 מ"ג כל יום. שאר המדדים כולל B12 וברזל - תקינים ואין אנמיה. תוך כמה זמן צפויה לעלות הרמה בדם כאשר לוקחים מינון זה של חומצה פולית? מה קורה לאחר החודשיים האלו? האם חומצה פולית נצברת בגוף כך שאין כל צורך לחזור על בדיקת הדם לאחר סיום השלמת נטילת הכדורים שהמליצה הרופאה וביצוע בדיקה אחת לשנה מספקת לגמרי? אשמח להבין קצת יותר.תודה רבה.

שלום רובי, חומצה פולית היא ויטמין B9, ויטמין זה מסיס במים ולכן מתפנה מהגוף דרך השתן ואינו מצטבר. ממליצה לחזור על הבדיקה לאחר נטילה של חודשיים כפי שהרופאה המליצה על מנת לראות עליה בערכים שלו בבדיקות הדם. בהצלחה והרבה בריאות! .

04/04/2022 | 21:08 | מאת: רובי

תודה עבור תשובתך. לא כל כך ברור לי באם לאחר חודשיים בבדיקת הדם רמת חומצה פולית תהיה "נאה" אז מפסיקים לגמרי את צריכת התוסף? לוקחים "מנת אחזקה"במינון נמוך יותר? או לחילופין לוקחים לסירוגין (נניח פעמיים בשבוע) שלא בתדירות יום-יומית קבועה?תודה.

שלום רובי, בדיוק, ניתן לקחת חומצה פולית לתחזוקה , המינון ייקבע בהתאם לערכים וגם לתפריט היומי ולצורך, שכן יש לברר גם מה הסיבה למחסור בחומצה פולית ובמקביל להעלות צריכה של מקורות תזונתיים בתפריט כמו ירקות עליים ירוקים, קטניות - עדשים, שעועית, חומוס, פירות, דגנים מלאים, זרעים.. הרבה בריאות!

מנהלי פורום נטורופתיה