טיפול בשיני חלב

דיון מתוך פורום  רפואת שיניים לילדים

11/07/2014 | 17:03 | מאת: מיכל

שלום דוקטור, לפני מספר שבועות ראיתי חורים רציניים בשיניו הקדמיות של בני בן ה 4.5. ניגשנו לכללית לסמייל והרופאה אפילו לא עשתה צילום. היא טענה שאת הצילום היא תעשה במפגש הבא כשכבר תתן גז צחוק ותתחיל בטיפול. כל זה בחצי שעה. נראה לי ממש לא הגיוני. מספר שאלות: 1. האם חור רציני בשיני החלב יכול להזיק גם לשורש של שיני הבשר שמתחתיו? 2. מה אומר טיפול שורש בשיני חלב? 3. כמה סתימות הגיוני לבצע בילד במחצית השעה? 4. האם הכרחי לתת לו גז צחוק? 5. האם כדאי לשלם אלפי שקלים לרופא פרטי לטיפול בשיני חלב שבטח יפלו עוד מספר שנים בודדות? המון תודה ומצטערת על ההצפה בשאלות, אמא מודאגת ומלאה ברגשות אשמה על הטיפול המאוחר :-)

לקריאה נוספת והעמקה
12/07/2014 | 11:56 | מאת: ד"ר אנדה רוזן-ולטר

שלום, 1. דלקת בשורש שן חלבית עלולה להתפשט לגרום לזיהום ולהזיק לשן הקבועה המתפתחת בסמוך (ככל שהחור יותר עמוק יש יותר סיכוי שהחיידקים גרמו נזק לשורש) 2. יש 2 סוגים של טיפול במוך השן (רקמת השורש), תלוי במצב לפי האבחנה ( בבדיקה ובצילום ובממצאים במהלך הטיפול) תצטרכי לקבל מידע מהרופאה המטפלת 3. אי אפשר לענות על השאלה, תלוי בהיקף הסתימות, בשיתוף הפעולה של הילד, ברופא ועוד... 4. גז צחוק אינו תחליף להרדמה מקומית הוא מסייע לקבל הרגעה קלה ואיבוד תחושת זמן שכן לילד צעיר לא תמיד יש סבלנות לשבת חצי שעה... האם הכרחי תלוי בילד, בטיפול , ברופא.... 5.ראשית חשוב לדעת ששיניים קדמיות עליונות מתחלפות בגיל 7-8, האחוריות מתחלפות עד גיל 13. חשוב שהטיפול ייעשה על ידי רופא מקצועי ומיומן בטיפול בילדים (רצוי מאד מומחה עם תעודת מומחה) בכדי שהטיפול יהיה בחוויה רגשית טובה (טראומה רגשית לא חולפת עם נשירת שיני החלב) ושהטיפול יהיה איכותי, זה ענין בריאותי !. בהצלחה.

12/07/2014 | 16:17 | מאת: מיכל

תודה דוקטור על התשובה המקיפה. רוצה רק להבין. כאשר את כותבת כי הדלקת יכולה לעבור לשורש השן הקבועה המתפתחת בסמוך... בהנחה שהשן הקבועה טרם מתפתחת, האם הסיכוי לפגיעה קטן יותר כמובן? תודה שוב. מיכל

13/07/2014 | 01:03 | מאת: ד"ר אנדה רוזן-ולטר

ראשית אתקן ,דלקת בשורש שן חלבית עלולה לפגוע בהתפתחות השן הקבועה (בד"כ דווקא בכותרת של הקבועה שהיא זו שקרובה יותר) רבות מהשיניים הקבועות מתחילות להתפתח כבר סביב גיל הלידה ,הן בוקעות שנים מאוחר יותר, כאשר התפתחה הכותרת וחלק מהשורש שלהן. ככל שגיל הילד צעיר יותר השלב ההתפתחותי של השן הקבועה צעיר יותר ולכן השן רגישה יותר לנזק . בטיפול טוב ובמעקב טוב לאחר הטיפול לא אמור להיות נזק לקבועות. בהצלחה.

מנהלי פורום רפואת שיניים לילדים