ואורטופד שאלה חשובה....

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

03/10/2002 | 22:12 | מאת: בן

לד"ר אסא לב היקר... יש לי בעיה שמאוד מטרידה אותי ... אני אחרי תאונה לפני כשלוש שנים והיה לי שבר בשורש כף היד ושבר של הסטלואיד האולנרי (תלישה) - אני מאוד סובל מכאבים ביד וקושי בביצוע פעולות עם היד והגבלה בסיבוב של היד וכיפוף שלו אני במעקב כבר הרבה זמן במפראת חוץ ומומחה כף יד אמר לי שיש לי "אי סדירות של משטך האו. .. (לא מובן) ואמר לי שהוא יקבע לי ניתוח במרץ והסביר לי שהניתוח אומר שקורטים את החלק העליון של העצם החיצונית.... ואז אמר לי ... - יכול להיות שזה ייקל בתנועה ויחמיר את הכאבים או הכאבים יעלמו והתנועה תיהיה פחות טובה.... בקיצור אני בבעיה רצינית .... אני סובל מאוד מכאב והגבלה מעצבנת אני צעיר (בן 20) ואני לא יודע אם לעשות את הניתוח או לא .. לשאלתי אם זה יכול איך שהוא להשתפר אם הזמן הד"ר ענה לי שחד משמעית לא זה יכול ויהיה רק יותר גרוע אם הזמן.... כי יש "שינויים ניווניים..." השאלה שלי אליך מה זה אומר אי סדירות של המשטח הזה? והאם יש לי שינויים ניווניים ואיך אפשר לראות את זה בכלל ? והניתוח נישמע מפחיד (קריטה וכ"ו... ) האם חייב \ כדי? והאם זה יכול להיותץ באמת -רק- יותר גרוע!?!?!?! אני בבעיה קשה ומאוד רוצה שתייעץ לי בדעתך .... תודה תודה. בן.

לקריאה נוספת והעמקה

בן שלום רב קשה מאד לתת עצה טובה עלסמך ניחושים והשערות וכאלה עלי לעשות לרוב שכן מהו "המשטו האו" . השערתי היא שמדובר על משטח מפרקי כלשהוא א מהו ? בגדול נראה שמדובר בנזק למפרק וכןנזק כזה נטייתו להחמיר עם הזמן אם כי בשנים האחרונותנכנסו לשימוש חומרים מגיני סחוס . הם הוכיחו עצמם כיעילים במפרקים גדולים כמו ברכיים אך אין סיבה שלא יעבדו גם במפרקי כפות הידיים. אשר לניתוח כאן אני באמת במבוכה שכן לא הצלחתי להבין על איזה ניתוח מדובר.

06/10/2002 | 23:43 | מאת: בן

ד"ר לב שלום שוב , תודה על היחס , אני רוצה לחדד מדובר בשבר של הסטלואיד האולנרי והעצם שלו (ע"פ דברי האורטופד) גבוהה יותר והניתוח הוא ציטוט -" קריטה של הראש של העצם" כך שזה יכול לעזור בהגבלה בסיבוב של שורש כף היד , אתה לא מכיר ניתוח שכזה?? ובכלל האם כדי לבצע ניתוח כזה בגיל צעיר (21) או שישנו שיפור אם הזמן ויכול להיות נזק רב מטועלת ? תודה שוב....

מנהל פורום אורתופדיה