כאבים בברך

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

26/09/2002 | 00:22 | מאת: יאיר

ד"ר אסא לב-אל שלום! אני בן 44 , בשבוע האחרון אני סובל מכאבים עזים בצדה הימני של ברך שמאל. פניתי לאורטופד ואבחנתו היתה: דלקת או קרע במיניסקוס - לא ברור. הטיפול שקיבלתי הוא כדורים בשם אתופן פעמיים ביום למשך 7 ימים. השפעת הכדורים היתה די מיידית , האם לדעתך בגלל היותם גם משככי כאבים או שאכן אם יש דלקת תהליך הריפוי מהיר? שאלה נוספת - בעבר סבלתי מספר פעמים מכיב בתריסריון , אני מקפיד ליטול את הכדורים לאחר ארוחה מלאה עם כוס מים ובעמידה , האם עדיין אפשר שאנזק ? ואם כן, אולי אפשר לקצר את משך הטיפול באתופן? עלי לציין שבעבר עברתי שני ניתוחים ברגל ימין האחרון היה של כריתת מיניסקוס.ובשנים האחרונות אני סובל לעיתים מכאבים בברך שמאל אך לא באותה עצמה כמו בהתקף הנוכחי. תודה מראש על תשובתך וחג-שמח.

לקריאה נוספת והעמקה

ההשפעה העיקרית של אתופן היא נוגדת דלקת ולא נוגדת כאב. אשר לבטיחות שלהתרופה אתופן אמנם נחשבת במידה מסויימת ספציפית לאנזים COX2 מה שמקטין את הסיכון ללקות בכיב אך יחודיות זוהיא מתונה לעומתזאת של תרופות ממשפחת הCOXIB ולכן לדעתי כשמדובר במטופל עם סיפור עבר של כיב פפטי לא כדאי להשתמש בתרופה זאת אלא בתרופה ממשפחת הCOXIB ( ויוקס או סלקוקס)

26/09/2002 | 15:06 | מאת: יאיר

ד"ר אסא לב-אל שלום! ראשית תודה רבה על תשובתך אכן אחליף את התרופה. ברשותך אשאל שאלה נוספת , האם דלקת , קרע במיניסקוס, או כל בעיה אחרת ניתן לראות בצילום רנטגן רגיל או רק ב-CT או -MRI ? תודה מראש , יאיר.

מנהל פורום אורתופדיה