שבר ב-HUMERUS עקב תאונה.

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

28/08/2002 | 21:08 | מאת: שמוליק

שמי שמוליק ואני בן 28, לפני חודש עברתי תאונת דרכים שבה שברתי את עצם ה-HUMERUSביד ימין מעל המרפק בשני מקומות.הבעיה היא שלא רק העצם נשברה בשני מקומות אלא אותו חלק מהעצם "ברח" שמאלה והוא לא עומד בקו ישר עם שני חלקי העצם האחרים. בבית חולים מאיר שאליו פינו אותי הרכיבו לי גבס מיוחד מחומר פלסטי עם רצועות שאותם מתחו מדי פעם עד לפני שבוע. אתמול שוב עשו לי צילום ואין שום שינוי במיקום העצם, הרופא אמר שאין מה לעשות ויש לחכות עוד חודש לצילום נוסף. אני יודע שבבתי חולים אחרים מנתחים פציעה כזאת והעצם איכשהו חוזרת להיות ישרה. שאלתי היא בעצם מה עדיף: גבס פלסטי או ניתוח? אחד הרופאים בבית החולים הציע לי הפנייה לבית חולים איכילוב לשם ניתוח אך באותה נשימה הוא אמר לי שהשיטה שלהם טובה מספיק.

לקריאה נוספת והעמקה

ובכן אתה נוגע באחת הסוגיות שנמצאות על הפרק בדיונים על חבלה בשלד. הדרך המקובלת - מה שנקרא GOLD STANDART בטיפול בשברי עצם הזרוע הוא טיפול שמרני על ידי קיבוע ראשוני ואחר כך מה שנקרא CAST BRACE שזה מה שנעשה אצלך. התוצאות נחשבות טובות. האלטרנטיבה הניתוחית דורשת התוויות ספציפיות ואין כאן עניין שבבית חולים מסויים מנתחים ובאחר לא אלא עניין של שיקול דעת "אד הוק" לבעיה המיוחדת שכולל שיקולים הקשורים למטופל עצמו ( גיל , עיסוק, מקצוע, אישיות ו) ולמיקום השבר לצורתו, למספר הרסיסים ולפגיעות נלוות.

29/08/2002 | 11:10 | מאת: אורלי

אני אורלי חברה של שמוליק , העניין הוא כמו ששמוליק ציין התאונה הייתה לפני חודש ומאז יש רק החמרה. אנחנו לא רופאים אבל אנחנו רואים לפי הצילומים שהעצם לא מתקרבת ולהפך המצב היום לא יותר טוב ממה שהיה לפני שבועיים. החיבור גם בין העצמות ללא החלק האמצעי דבר שיקצר את היד בכמה סנטימטרים ויגרום לעובי של העצם פי 3 ממה שהיה לפני התאונה. הרופא אמר שהוא לא ממליץ על ניתוח בגלל קירבה לעצבים אבל שמענו שיש דרך חדשה של מיסמור העצם ומתיחה (משהו מודולרי). השאלה ? מה אתה הייתה ממליץ לבחור צעיר ששבר את ידו הימנית כמה סנטימטרים מהמרפק וישנו חלק מופרד שגורם לשינוי צורה ובעתיד לדיברי הרופאים בעיות בתפקוד היד ? אני חושבת שמוקדם מידי להגיד שהטבע יעשה את שלו ושבכול זאת אולי ישנם דרכים שלא נילקחו בחשבון שאולי באמת לא עובדים איתם בבית חולים שהיינו בו. המון תודה על עזרתך אורלי

מנהל פורום אורתופדיה