תאונה+ברכיים

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

22/08/2002 | 18:06 | מאת: מוטי

דוקטור שלום ! עברתי תאונת דרכים לפני כ 3 שבועות .התאונה ארעה בהיותי רוכב על אופניים , פגע בי רכב מאחור. כתוצאה מכך נפגעתי בברך , ואין לי שברים. אחרי טיפולי פיזיו' אני עדיין לא מצליח לישר לגמרי את הרגל ( לא נועל את הברך ) הרופא שלי חושד שזה קרע במניסקוס ,ומייעץ לי לעבור ניתוח. רציתי לשאול מה אתה חושב בנדון ?

לקריאה נוספת והעמקה

אינני חושב וגם אין לי חומר לחשבה. הרופא שהמליץ לך על ניתוח לטפל בקרע של המניסקוס שמע את סיפורך בדק אותך ואולי עשה גם בדיקות נוספות וגיבש תמונה, אבחנה ותכנית טיפולית. על סמך מה לדעתך אני אמור להגיע לתוצאה דומה?

23/08/2002 | 17:14 | מאת: מוטי

דוקטור שוב שלום! אני אנסה לחדד את תמונת המצב . אני מצליח לכופף את הרגל כמעט במלוא הכיפוף. יש לי בעיה ביישור , אין יישור מלא , ונסיון ליישר מלווה בכאב חד בברך בחלק הפנימי שלה ( מדיאלי ) יש לי יציבות טובה ברגל אם אני יושב הרבה זמן ( יותר מ10 דקות ) עם רגל מכופפת , יש לי בעיה לקום למצב של יישור וכן גם להיפך , אם אני עומד , אז הביעה היא בכיפוף. אחרי מספר נסיונות של כיפוף ויישור אני מסתדר. השאלה היא האם לדעתך יש בעיה של קרע במניסקוס או שזה יכול גם להיות משהו אחר ? ואם יש קרע במניסקוס , האם ניתוח ארתרוסקופיה הוא הפיתרון היחיד או שיש דרך אחרת ? והאם אחרי ניתוח שכזה אוכל לחזור לספורט ( רכיבה על אפניים ) ?

מנהל פורום אורתופדיה