בעיה - לד"ר

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

29/07/2002 | 16:14 | מאת: אייל

לאורתופד אסא לב שלום . יש לי בעיה - אני אחרי שבר במרפק שבר של רוודיל לעטרעלי שבר תוך מפרדקי שהיה ללא תזוזה (שבר ישן לפני שלוש וחצי שנים) . כבר הרבה זמן אני מרגיש מן תחושה של נימלול קל ומן הרגשה של משהו שנירדם לי או הרגשה של (כמו שהרגל נרדמת לנו? - נמלים כזה...) מאיזור הכף יד והזרת תחושה שכל הזמן גורמת לי משחק עם באצבע ועם היד , נשלחתי לבדיקה EMG שהייתה תקינה השאלה שלי אם הEMG יצא תקין האם יכול להיות עדין שזה בעיה שנובעת מהמרפק (יש לי גם שבר בשורש כף יד- אולי זה גם קשור?) ולא רואים את זה בEMG וברנטגן ? אבל הבעיה בכל זאת קיימת!? . מחכה לתשובה , תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

כן זה בהחלט יכול להיות קשור לשבר הישן. בעקרון נראה שמדובר בתסמונת לכידה של העצב האולנרי הלכידה יכולה להיות הן במרפק והם במפרק כף היד. ההבחנה בין השניים היא האומנות של האורתופד ( אוכירורג כף היד. )

29/07/2002 | 19:09 | מאת: אייל

תודה רבה על התשובה . מדובר בשברים ישנים כמו שאמרתי שאמרתי לפני שלוש ו... שנים. השאלה שלי היא האם הבעיה הזו הייתה מתקופת השבר ועד עכשיו (רציף-כי ככה זה) !? או שהיא התחילה בשלב מסויים והחמירה יותר עם הזמן !? רק לאחר שלוש וחצי שנים ניתן להתלונן על הבעיה הזו?! כי למעשה ההרגשה הזו מלווה אותי די הרבה זמן אבל לא שיארתי קשר בין הדברים ובחצי שנה האחרונה היא ממש ממש הפריעה לי עד כדי שאני לא יכולתי והתחלתי ללהתלונן על הבעיה אצל האורתופד והאו אמר לי שיש קשר ישיר. השאלה האם מבחינה רפואית סוג הבעיה קשור לזמן או שזו בעיה שהיוני שתצוץ או תתחזק והמטופל (אני) יתחיל להתלונן עלייה אחרי תקופה של שלוש שנים לערך!? שוב אני מאוד מודה לך על ההתייחסות הנדיבה. תודה , אייל.דר' אסא לב-אל כתב/ה: > להל"ן תשובתך שאלה ... > כן זה בהחלט יכול להיות קשור לשבר הישן. בעקרון נראה שמדובר > בתסמונת לכידה של העצב האולנרי הלכידה יכולה להיות הן במרפק והם > במפרק כף היד. ההבחנה בין השניים היא האומנות של האורתופד ( > אוכירורג כף היד. )

מנהל פורום אורתופדיה