לאורתופד -שאלה

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

29/07/2002 | 16:06 | מאת: גיא

לד"ר שלום רב, יש לי מספר שברים אחרי ת.ד לפני 3 שנים!! שבר בשורש כף היד ברדיוס דיפטלי וסט... (משהו כזה) שמאוד כואב לי עדיין (אחרי שלוש שנים) ויש מגבלה בכיפוף וביישור של הכף יד - האורתופד שראה אותי אמר לי ואראה לי בצילום בהשוואה בין הידיים שצריך להיות רווח בין סוף העצם ובין מן עצמות קטנות כאלה וביד השבורה אין כאילו רווח אולי קטן (אני מקווה שהבנת אותי) ושצריך לעשות ניתוח "שפותחים מנקים וסדרים וסוגרים...."- כדבריו . ואני מרגיש מן כזה חוסר של פחות תחושה או תחושה לא טובה כזאת על הזמן ביד השאלה מה זה אומר!? ניתוח כזה הוא אפקטיבי? ואולי הוא יכול לעשות יותר גרוע!? ולמה יש הגבלה וכאבים!!! אחרי כל כך הרבה זמן!!? אני מאוד אודה לך על תשובה . תודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה

מדבריך אני מבין שנוצר נזק במפרק כף היד בין עצם האמה לבין עצמות שרש כף היד. במידה שהכאב הוא מכביד מאד על התפקוד הפתרון הנותר הוא באמת בניתוח . יש שתי אפשרויות לניתוח האחת לאחות את עצמותשרש כף היד והמפרק כך שלא תהיה תנועה במפרק ועמה גם לא יהיה כאב. והשניה לכרות שורה שלעצמות -זו הפגועה ולאפשר תנועה אך גם חולשה מסויימת.

30/07/2002 | 03:38 | מאת: גיא

לד"ר אסא לב ראשית תודה רבה על התשובה- ביררתי את מצבי ואני מקווה שתבין אותי יותר - יש לי ע"פ הרופא " שבר רדיוס גיסטלי בציר יס , והצרות המרווח בין עצם הרדיוס לעצם הסירה" והגבלות בכיפוף והיישור ו "ספופינציה ופרינציה 20 "- בקיצור זה במדוייק הבעיה של השבר שורש כף היד - האם במקרה כזה ובנוסף כאבים יש צורך בניתוחים שתיארת ? ומה המצב עם זה ? (להזכיר זה היה לפני שלוש שנים + )) (האם זה מה שהבנת ע"פ שאלתי הקודמת)? אודה שוב על תשובה ...

מנהל פורום אורתופדיה