שאלה לד"ר בנושא עקמת

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

08/06/2002 | 18:45 | מאת: זיו

שלום. אני בן 23 , כשהייתי נער אני זוכר שהלכתי לאורטופד בגלל חשש לעקמת. הוא אמר שיש מעט עקמת אבל לא משהו רציני שיש להתייחס אליו ונתן לי כמה תרגילים לעשות בבית כמו ללכת עם ספר על הראש כמה דקות מבלי שהוא יפול וכו'. היום הבעיה שלי היא היציבה, אני הולך מעט כפוף וזה מפריע לי מבחינה אסטתית (בעיות גב מיוחדות אין לי). שאלתי היא, האם בגיל כזה ניתן לטפל ביציבה בעזרת תרגילים, תרופות, ניתוחים או מכשירים ומהם סיכויי ההצלחה ליציבה מושלמת ? (אגב, לדעתי הדבר גם קשור לגובהי - 1.92 מטר). אודה מאד על תשובתך.

לקריאה נוספת והעמקה

יש להבדיל בין עקמת , עקשת (שלדעתי זו בעיית האמיתית , ובעיות יציבה שאינן מבניות עקמת ועקשת לא ניתן לתקן באמצעות תרגילים או תרופות . ניתן לתקן באמצעות ניתוח במידה שקיימת הוריה לכך ודומני שאלך הדבר לא עלה על הפרק. אשר לבעיות יציבה שאנן כתוצעה מדפורמציה מבנית של עמוד השדרה, בחלקן הן עניין התנהגותי כלומר הרגליםשנרכשו עם השנים בחלקן הן תוצאה של בעיות מרוחקות יותר כגון חוסר איזון במתח של שרירים בגפיים תחתונות למשל. כאן יש צורך לנתח את הגורמים לשינויי היציבה ובהתאם לכך להציע פתרון. אינני יודע מהי יציבה מושלמת וכפי שאתה אומר חלק מן הבעיה הוא אסטתי .

09/06/2002 | 01:35 | מאת: זיו

לא הבנתי כלום ;-) בקיצור כדאי ללכת לאורתופד וזהו?

ראשית אני מתנצל בשם כל האותיות שברחו . שנית, לא ניתן לתקן עקמת בגילך אלא באמצעות ניתוח אם צריך או לא צריך זו שאלה אחרת וכאן עליך לפנות לאורתופד. אשר ליציבה בכלל- שוב פנה לאורתופד

מנהל פורום אורתופדיה