פריקה של מפרק האגן

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

01/06/2002 | 09:50 | מאת: יעל

שלום , נולדתי ,לפני כ-40 שנה ,עם פריקה , או נקע , של מפרק האגן בצד שמאל . כשהייתי כבת שנה או קצת יותר עברתי ניתוחים לתיקון המצב . במהלך השנים חייתי כרגיל ורגליי שרתו אותי מצוין . ילדתי 3 פעמים ,למרות שלרופאים היו חששות מההריון והלידות . בשנים האחרונות אני סובלת יותר ויותר מתקופות של כאבים שמקשים על התפקוד היום יומי . האורטופדים אומרים שאין מה לעשות חוץ ממשככי כאבים בנתיים וכשאחליט שהמצב בלתי נסבל מבחינתי - ניתוח להחלפת פרק הירך . האמת , כבר בגיל 20 חזו לי ניתוח קרוב . בצילום שעשיתי לאחרונה האורטופד אמר שאם היה רואה רק את הצילום היה אומר שזה מצב שלא מאפשר הליכה . אז אני עדיין הולכת , אבל לעיתים מרגישה שהרגל לא מתישבת במקום הנכון . אני גוררת אותה , מחכה שהיא תשתחרר ,ולא יודעת אם כשאקום מהכסא אקום ואוכל לעמוד ישר או ש"אתקע " באיזה פוזה מביכה . אני לא ממש יכולה למקד את השאלה שלי , אבל אם יש משהו נוסף לעדכן אותי בו לגבי אפשרויות טיפול , או אפילו אלטרנטיבות לניתוח - אניאשמח לדעת . וגם , עוד לא פגשתי אף אחד נוסף שסובל מבעיה כזו , בגילי , פחות או יותר . זה מפתיע אותי קצת , אז אם יש עוד מישהו כזה כאן - אני אשמח להכיר .

לקריאה נוספת והעמקה

יעל שלום רב. למרבית הצער יש עוד כמוך . הבעיה שלך כיום מסתכמת באבחנה של אוסטאוארטריטיס ( כסיבוך של נקיעה מולדת של מפרק הירך. ) בשלב האחרון . אין חלופה לטיפול בניתוח ברגע המתאים .מהו הרגע המתאים ? זהו הרגע שבו את -את ולא אחר - תחליטי שקצה נפשך בכאב ובמגבלות שמטילה עליך המחלה.

01/06/2002 | 21:48 | מאת: יעל

דר' לב אל , חן חן על תשובתך . אמנם היא אינה מעודדת אך לפחות המצב ברור ופשוט לקריאה בשם , וגם זה משהו . כשתנקע נפשי ממצבי - אתייעץ שנית . תודה .

מנהל פורום אורתופדיה