שבר בשוק

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

13/04/2002 | 15:19 | מאת: משה

דר אסא שלום אימי לפני כשבוע נפלה ושברה את רגלה הימנית בחלקו העליון של השוק בצמוד לברך נגשנו לבית החולים , שם נערך צילום ונמצא שיש שבר עם תזוזה של1 ס"מ של השוק לכן הוחלט להכניסה לניתוח CLOSED REDUCTTION AND P O P CAST בו התבצע לברך קיבוע ע"י גבס. הנני מבקש לברר עימך : כמה זמן החלמה של פגיעה כזו? מהו תהליך וכיצד ניתן לעזור לחולה? מאז הניתוח אימי סובלת מכאבים חזקים בחלקה התחתון של הרגל האם כאבים אלו אופינים ועד כמה זמן לאחר הניתוח הם עשוים להמשך? כיצד ניתן להימנע מפצעי לחץ ברגל המגובסת ? באחד מהפורמים היתה כתבה על קיבוע בעזרת גבס מפלסטיק שניתן לפרקו . היכן ניתן לעשות גבס מסוג זה , מה היתרונות של גבס זה ולאחר כמה זמן מאז הניתוח ניתן לבצעו? עלי לציין שאימי חולה באוסטפורוזיס והרגל הפגועה נשברה פעמים פעם אחת לפני כ 3 שנים שברבצואר הירך בו בוצע ניתוח מסוג ריצארדס, ובפעם השניה שבר בירך מעל הברך בו בוצע ניתוח מסוג פימור , כמו כן אימי חולת סכרת והסוכר אצלה אתה יציב.

לקריאה נוספת והעמקה

בלי לדעת את מיקומו המדוייק של השבר אתקשה לענות . עם זאת שברים במטהפיזה של עצם השוק מתחברים במהירות - 6-8 שבועות. לא ברור לי מה כוונתך ב"חלק תחתון של הרגל " . אגב איזה מן גבס נעשה לה: האם הוא כולל את כף הרגל או רק גבס "צינור" מניעת פצעי לחץ נעשית קדם כל על ידי ביצוע נכון של הגבס . בנוסף שינויי תנוחה תכופים. אכן ניתן לעשות גבס פלסטי שיש לו "ריצ'- רצ' לארכו. אני יודע רק את הכתובת באזור בו אני גר . לגבימקומות אחרים תצטרכי לעשות חיפוש. יתרונו - שאפשר להסיר אתחלקו הקדמי מידי פעם ובהמשך אף להסירו לגמרי לזמנים קצרים. הוא גם קל יותר. מומלץ לא להרטיב את הרגל החבושה בגבס .

13/04/2002 | 18:38 | מאת: משה

תאריך:13-04-2002 18:34 בהמשך לשאלך השבר נמצא כ 5 ס"מ מתחת לברך וקימים 2 שברים גם של עצם השוק ושל עצם השוקית עם תזוזה של 1 ס"מ. אני גר באזור חיפה הגבס כולל את כף הרגל והירך גבס רגיל. האם זמן החלמה של פגיעה כזו ארוך יותר אם היא חולה באוסטופודזיס? כיצד ניתן לעזור לחולה? אימי סובלת מכאבים חזקים בחלקה התחתון של הרגל האם כאבים אלו אופינים מאז הניתוח? ועד כמה זמן לאחר הניתוח הם עשוים להמשך? היתה כתבה על קיבוע בעזרת גבס מפלסטיק שניתן לפרקו . היכן ניתן לעשות באחד מהפורמים מסוג זה לאחר כמה זמן מאז הניתוח ניתן לבצעו? בתודה משאר על העזרה משה

13/04/2002 | 18:34 | מאת: משה

בהמשך לשאלך השבר נמצא כ 5 ס"מ מתחת לברך וקימים 2 שברים גם של עצם השוק ושל עצם השוקית עם תזוזה של 1 ס"מ. אני גר באזור חיפה האם זמן החלמה של פגיעה כזו ארוך יותר אם היא חולה באוסטופודזיס? כיצד ניתן לעזור לחולה? אימי סובלת מכאבים חזקים בחלקה התחתון של הרגל האם כאבים אלו אופינים מאז הניתוח? ועד כמה זמן לאחר הניתוח הם עשוים להמשך? היתה כתבה על קיבוע בעזרת גבס מפלסטיק שניתן לפרקו . היכן ניתן לעשות באחד מהפורמים מסוג זה לאחר כמה זמן מאז הניתוח ניתן לבצעו? בתודה משאר על העזרה משה

13/04/2002 | 22:26 | מאת: דר' אסא לב-אל

אשר לגבס נסה ב 04 6619072 ( פלוס 1 - מכאל אלכסנדר ) זמן החיבור בנוכחות אוסטאופורוזיס אינו ארוך מן הרגיל. מעבר לגבס מה שצריך הוא לתרגל הליכה ללא דריכה ובהמשךדריכה חלקית. עניין הכאב בחלק התחתון של הרגל אינו ברור לי ובכל מקרה פנה לאורתופד.

מנהל פורום אורתופדיה