שאלה בנושא רצועה צולבת ACL

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

12/04/2002 | 23:27 | מאת: טל

אתמול קיבלתי תשובות של בדיקת M.R.I ונאמר שם שאני סובך מקרע חלקי ברצועת ACL עם בצקת בין הסיבים ושיכבת נוזל קידמית ל- ACL. בנוסף P.S.L. דק. יש לציין שאני בן 25. בריא. ורוכב כ- 100 ק"מ בשבוע על אופני הרים. שאלותי (מכל מי שיכול לענות לי): 1. מה זה אומר ? (עוד לא ביקרתי אצל אורטופד עם התוצאות) 2. האם צריך לעבור ניתוח / אורטוסקופיה ? אודע מראש לכל מי שיוכל לענות לי.

לקריאה נוספת והעמקה

בדיקת דימות כמו מ.ר. או צילום רנטגן או ט.מ( CT ) אינה עומדת לבדה ואין לה משמעות ללא הרקע הקליני וממצאי הבדיקה הגופנית. האבחנה שלך תגובש על סמך צרוף כל הנתונים לתמונת תצריף. כיון שכך עליך לסכם את העניין עם האורתופד. אם תרצה תירגום הרי שממצא המ.ר.י מתאים לקרע לא שלם של הקישור הצולב הקדמי עם סמנים המצביעים על פגיעה בו ( בצקת נוזל )

09/05/2002 | 20:16 | מאת: נעמי מטלס

שלום, בעקבות תאונת סקי, הופנתי לבדיקת MRI והתוצאות והן : 1.קרע של ACL 2.MCL בצקתי 3.קרע דרגה 2/3 של מיניסקוס אחורי פנימי. 4.פיברומה?בפמור. אודה לך ד"ר אם תסביר לי מה התוצאות אומרות, ומה הטיפול הנחוץ במקרים כאלו. תודה,

26/02/2003 | 07:56 | מאת: עדי

אני בן 23 כדורגלן. בגיל 20 קרעתי את הרצועה הצולבת הקדמית ואת המיניסקוס ועשיתי שחזור, וכעבור חצי שנה חזרתי לשחק. בגיל 21 וחצי קרעתי שוב את הרצועה הצולבת הקדמית ברגל השניה, ועשיתי שוב שחזור וחזרתי לשחק. אחרי חצי שנה שאני משחק ומרגיש שהכל בסדר והרגליים חזקות, שוב סובבתי את הברך. הלכתי לאורטופד שלי ( ד"ר ארבל) והוא איבחן: פוסטרו לאטרל אינטבילטי. והוא אמר לי שאני לא צריך הפעם ניתוח אבל אני צריך לחזק את הרגל. מה שאני רוצה לשאול אותך זה: איזה סוגים של תרגילים אני צריך לעשות , בשביל לשמור על הרצועה הצולבת.? על איזה שרירים צריך להתמקד? אני ארשום לך כמה סוגים של תרגילים שאני חושב שאני צריך לעבוד עליהם ותגיד לי אם זה בסדר. אני מאוד יודה לך ואעריך אותך אם תחזיר לי תשובה ותתייחס לשאלות שלי במלוא תשומת הלב. אופניים, קפיצות, עליית מדרגות, עמידה על פטרייה. מה שחשוב לי , זה איך לחזק את הרגל על מנת לשמור על הרצועה הצולבת הקידמית , שלא תיפגע? אני מודה לך מראש אם תוכל לענות לי.

26/02/2003 | 07:58 | מאת: עדי

טל כתב/ה: > > אתמול קיבלתי תשובות של בדיקת M.R.I ונאמר שם שאני סובך מקרע חלקי > ברצועת ACL עם בצקת בין הסיבים ושיכבת נוזל קידמית ל- ACL. בנוסף > P.S.L. דק. > יש לציין שאני בן 25. בריא. ורוכב כ- 100 ק"מ בשבוע על אופני > הרים. > שאלותי (מכל מי שיכול לענות לי): > 1. מה זה אומר ? (עוד לא ביקרתי אצל אורטופד עם התוצאות) > 2. האם צריך לעבור ניתוח / אורטוסקופיה ? > > אודע מראש לכל מי שיוכל לענות לי.

מנהל פורום אורתופדיה