אצבע הדק (טריגר פינגר)

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

07/12/2014 | 17:08 | מאת: יערה

שלום מזה מספר חודשים אני (בת 57) סובלת מבעיה באצבע השלישית (אמה) של כף יד אחת. נפיחות והגבלה בתנועה המתגברות לאחר מנוחה ושינה. כאב קבוע בבסיס האצבע או באצבע עצמה במאמץ. האורטפד איבחן אצבע הדק (למרות שאיני מגיעה למצב של נעילת האצבע). זריקת קורטיזון הועילה למספר שבועות והמצב חזר לכשהיה. מה הלאה? מה כדאי לעשות? תודה, יערה

לקריאה נוספת והעמקה
09/12/2014 | 17:14 | מאת: ד"ר אסא לב-אל

ניתוח

22/12/2014 | 21:50 | מאת: אופיר שגב פרימן

שלום יערה, ניתן לפתור את הבעייה ולמנוע פרוצדורה ניתוחית, באמצעות טיפול משולב וייחודי. טיפול זה כולל שתי שיטות עיקריות, אשר השילוב ביניהן מתגלה כיעיל ביותר בטיפול במקרים של טריגר פינגר (trigger finger ). השיטה הראשונה היא טיפול באמצעות גלי הלם. במסגרת טיפול זה משתמשים במכשיר מיוחד המשדר גלים אקוסטיים בצורה ממוקדת ומדויקת אל עבר האזור הבעייתי (במקרה של טריגר פינגר, מדובר כאמור באזור אצבעות כף היד, והגידים הנמצאים לאורכן). גלי הלם אלו מסייעים להרחיב את כלי הדם ולהמריץ את זרימת הדם באזורים אלו, ומתגלים כאפקטיביים ביותר כאשר הטיפול מתבצע בצורה מקצועית ומדויקת. שיטת הטיפול השנייה היא סוג מסוים של דיקור סיני, הנקרא Dr Tan. שיטת דיקור זו קרויה על שם הרופא אשר פיתח אותה, אשר עובד כיום בארצות הברית. במסגרת שיטת דיקור זו, עובד המדקר על אזור אחר ומסוים בגופו של המטופל, אזור אשר מסייע להשפיע ולאזן את האזור הכואב והבעייתי (אזור אצבעות הידיים, במקרה הספציפי של טריגר פינגר.). רפואה שלימה אופיר שגב פרימן מומחה לדיקור סיני ויפני

מנהל פורום אורתופדיה