כאבי גב חזקים - ללא פיענוח

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

25/11/2013 | 12:58 | מאת: חופית

שלום רב, מזה 5 שנים אני סובלת מן הסימפטומים הבאים, ללא הצלחה בפיענוחם. אודה לך מאוד על עזרתך משום שאני לחלוטין אובדת עצות... 1.תחושת כאב עז במרכז הגב התחתון, כאב שנעלם בהדרגה לכיוון צידי הגוף האגן. 2.תחושת שריפה עזה במרכז הגב התחתון, שנעלמת בהדרגה לכיוון צידי הגוף והאגן. 3."דקירה" , "זרם חשמלי" לאורך קו (אותו המקום, אותו הקו תמיד) באזור הפנימי של הישבן מצד שמאל קרוב לעצם הזנב – וגם מצד ימין, אך לאורך ה"קו" בצד שמאל התדירות גבוהה הרבה יותר (3-8 פעמים ביום ללא טריגר ספציפי). 4."דקירה", "שרם חשמלי" כאב עז לאורך ירך שמאל החיצונית, אמצע שריר השוק וכן באזור הפנימי –ימני של כף רגל שמאל. 5.תחושת "עקצוץ" לאורך רגל ימין ושמאל, לאורך אמה ימין ושמאל, וכן בשפתים ואף לעתים רחוקות בלחיים. 6.בעת עמידה ממושכת (מעל ל-20 דקות לערך) תחושת חולשה בגפיים התחתונות, כאב חד וממוקד בגב התחתון – תחושה שעל מנת לשחררה עלי לעשות "קליקים" – התכופפות חדה לאחור עד אשר נשמעים קולות פיצוח קטנים – התחושה עוברת למספר רגעים אך חוזרת שוב – והפעם הכאב חד ומשמעותי יותר. 7.עייפות כרונית, בכל רגע נתון. עייפות שבה איני מסוגלת לבצע כל פעולה מכל סוג. חוסר הריכוז והזכרון שהולך ונחלש גם הם באים לידי ביטוי. כמו כן שינויים חדים במצב הרוח לעיתים תכופות מאוד. תוצאות פיענוח c.t עמוד שדרה מותני + סקראלי בינואר 2013 : הסריקה בוצעה בחתכים מקבילים בחלון עתם וחלון רקמה רכה עם שיחזורים סגיטלים (כיוון השחזורים המופיעים בדיסק הוא משמאל של הנבדקת ימינה). סריקת l1-l2: גופי התעלה ללא סטיות. היפרטרופיה ואוסטאופיטים במפרק בפצטאלי משאל, רושם לשבר ישן. הנקבים הבין חולייתים חופשים. הודגם בלט הדיסקית יותר משמאל. אין עדות להיצרות התעלה הגרמית. סריקת L2-L3: גופי החוליות ללא סטיות. מפרקים פצטאלים ללא סטיות. הנקבים הבין חולייתים חופשיים. אין עדות לבקע הדיסקית. אין עדות להיצרות התעלה הגרמית. סריקת L3-L4: גופי החוליות ללא סטיות. מפרקים פצטאלים ללא סטיות. הנקבים הבין חולייתים חופשיים. בלא כללי של הדיסקית. אין עדות לבקע הדיסקית. אין עדות להיצרות של התעלה הגרמית. סריקת L4-L5: גופי החוליות ללא סטיות. מפרקים פצטאלים ללא סטיות. הנקבים הבין חולייתים חופשיים. הודגם בלט דיסק אחורי של הדיסק עם לחץ קל על השק התקאלי. אין עדות לבקע הדיסקית. אין עדות להיצרות התעלה הגרמית. סריקת L5-S1: גופי החוליות ללא סטיות. מפרקים פצטאלים ללא סטיות. הנקבים הבין חולייתים חופשיים. הודגם בלט דיסק אחורי של הדיסק עם לחץ קל על השק התקאלי. אין עדות לבקע הדיסקית. אין עדות להיצרות התעלה הגרמית.

לקריאה נוספת והעמקה
25/11/2013 | 19:35 | מאת: ד"ר אסא לב-אל

המחושים שאת מתארת באופן מפורט הנם בלתיספציפיים ואינם מצביעים על אבחנה מסויימת. חבלשהשמטת אתהאינפורמציה החשובה מאד של ממצאיהבדיקה הגופנית שהיו יכולים לפזר הרבה מן ה"רעש" של תאור המחושים. ממצאי בדיקת הט"מ גם הם אינם תורמים הרבה

26/11/2013 | 20:09 | מאת: ד"ר לרפואה סינית

כאבי גב או צוואר נגרמים בדרך כלל ממגוון סיבות מורכבות ולא ממרכיב אחד ולכן לעיתים קרובות קשה להגיע לאבחנה חד משמעית אודות הכאבים לעומת בעיות רפואיות אחרות כגון זיהום, גידול או שבר. רובן המכריע של בעיות גב ועמוד שדרה נובע מעומס מתמשך של כח הכובד הפוגע במכלול שלם של רכיבים אנטומיים ולכן קשה לאבחן במדויק איזהו מהם הוא הגורם לכאב. למרות הקושי באבחון מדויק ככל שהטיפול יחל מוקדם יותר כך הסיכויים להחלמה מהירה יהיו גבוהים יותר. שימוש בשיטת ההיפוך מייד עם הופעת הכאב יזרז את משך ההחלמה וימנע טיפולים קשים ומיותרים בהמשך. הרבה סריקות ויזואליות ובדיקות דיאגנוסטיות שנויות במחלוקת אין הסכמה בקרב מומחים ומטפלים בכל הנוגע לאיבחון וטיפול בכאבי גב. לדוגמא בבדיקת דיסקוגרם – שהיא בדיקה בהזרקת חומר לדיסק על מנת לאבחן האם הדיסק הוא מקור לכאב – ישנה מחלוקת לא מעטה, ישנם מנתחים המאמינים כי זוהי הדרך היחידה לבדוק האם הדיסק הוא מקור לכאב בעוד שאחרים טוענים כי לבדיקה זו אין כל ערך. הסבירות לטעות גבוהה ומכאן השלכה על אופן הטיפול שיכול בהרבה מקרים לא להתאים ואף להיות מיותר. הגורמים לכאבי גב מורכבים ואינם פשוטים כפי שאנשים חושבים מסקנה: למרות כל היתרונות הרבים הקיימים היום בשוק עבור טיפול בכאבי גב, קיים עדיין פער גדול ברמת המחקר והידע וישנם מקרים שנשארים לא ברורים. לכן הגישה הנכונה ביותר היא לנקוט גישה פרואקטיבית, לקבל כמה חוות דעת ולהיעזר במגוון תחומים והכי חשוב – סבלנות והתמדה ! רוב בעיות הגב הן כרוניות ונובעות מעומסים מצטברים, בדרך כלל יעבור זמן רב עד להחלמה מלאה של הגוף. שימוש בשיטת היפוך יקצר משמעותית את זמן ההחלמה. ותראו בגוגל שיטת ההיפוך או גב BACK

מנהל פורום אורתופדיה