קרפל טאנל סינדרום ותרופת ברקסין

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

04/08/2013 | 16:04 | מאת: תמי

שלום רב אני בת 31, 3 חודשים לאחר לידה ראשונה. בשבועות האחרונים החלו נימולים חזקים בכפות הידיים, בשעות הלילה והבוקר המוקדם. (אציין כי לא היו התסמינים במהלך ההריון אלא התחילו לאחרונה). הייתי היום אצל אורתופד, אמר שלפי התיאורים שלי זה קרפל טאנל סינדרום, ככל הנראה מהטיפול בתינוק, אחיזות וכדומה. סימני TINNEL ו PHALEN שליליים. נתן לי מרשם לברקסין והמלצה לסדי ידיים. לגבי הברקסין - ניסיתי להבין ממנו אם זה רק משכח כאבים או שגם מטפל בתסמונת אבל קיבלתי תשובה די עמומה ולא חד משמעית. קראתי שיכולות להיות לתרופה מגוון תופעות לוואי לא קלות ובנוסף מאד לא מומלץ בהנקה. (הוא המליץ לשאוב חלב לפני נטילה לצורך הארוחה הבאה, לא ידע להגיד כמה שעות אחרי הנטילה זה כבר בטוח לחלוטין להניק וזהו עוד חשש משמעותי). באתר של הכללית אף היה כתוב "פירוקסיקם אינו NSAID בחירה כקו ראשון בטיפול בתסמינים כרוניים, כיוון שקיימים NSAIDs עם פרופיל תופעות לוואי בטיחותי יותר." לכן אשמח לדעת - א. האם התרופה מטפלת בסידנרום או שבעיקר נועדה לשיכוח כאבים? כי אם רק לכאבים אז אני אסתדר איתם בלי.... ב. האם זוהי התרופה באמת הכי מומלצת ומתאימה למצב או שיש תרופות עם תופעות לוואי פחות משמעותיות? תודה רבה!

לקריאה נוספת והעמקה

התרופה נועדה להקל על הכאב ועל תחושת הזרמים . מבחינת פרופיל הבטיחות ההבדלים ביןהתרופות נגד דל3קת השונות הנם קלים . הסיבוך החשוב הוא דימום מן הקיבה ולשם כך יש ליטול גם תרופה המפחיתה את חומציות הקיבה וגם היא תגיע לחלב.

08/08/2013 | 12:02 | מאת: תמי

התקשרתי למרכז ייעוץ טרטולוגי והם אמרו שגם אדוויל הוא נוגד דלקת ושידוע שהוא בטוח בתקופת הנקה. האם הוא אמור להיות אפקטיבי מספיק? כמה כמוסות (200 מ"ג כל אחת) מומלץ ליטול ביום על מנת שיהיה מספיק אפקטיבי? ולגבי הסדים - 1. האם מומלץ לישון איתם גם בלילה? (אז בעיקר קיימת תחושת הנימול) 2. מדוע האורטופד המליץ על סד שמגביל גם את תנועת האגודל ולא רק את שורש כף היד? תודה רבה!

מנהל פורום אורתופדיה