קליקים-רעשים בעת תנועה בצוואר

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

15/02/2013 | 18:47 | מאת: קובי

היי אני בן 24 ולפני בערך שלוש שנים נפלתי והצוואר שלי נזרק ואני זוכר שהוא כאב לאורך שעה לאחר מכן. שמתי לב למחרת שכשאני מסובב את הצוואר משמאל לימין בנקודה מאוד מסוימת בתזוזה יש קליק חזק וזה קורה כל פעם שאני מסובב (בלי לחכות 20 דקות) בין קליק לקליק. אולי יש תחושה לא נעימה קטנה ברגע הקליק אבל לא משהו כואב. זאת אומרת מה שמפריע לי זה הרעש עצמו. לפני חודשיים הרגשתי שכמות הקליקים התגברה ואז כשאני מניע את הצוואר בתנועה של הסתכלות כלפי מעלה אני שומע המון המון קליקים קטנים וכשאני נושם לפעמים יש קליק קטן. יש ימים שזה היה פחות גרוע ויותר גרוע, אבל זה היה בתחום שאפשר לסבול בקושי. היום קמתי בבוקר וזה נהיה יותר גרוע, וכשאני מטה את הצוואר לימין ושמאל אני שומע המון קליקים קטנים שמזכירים צליל של גרגירי חול שנתקעים בשיניים, והיום בבוקר כשקמתי כשהבטתי בתנועה מלמעלה למטה שמעתי קול של "סווישש", ומדי פעם כשהבטתי שמאלה פתאום שמעתי רעשים של קליקים. בקיצור יש התדרדרות מתמדת. הרעש של הקליק כשאני מסובב את הראש משמאל לימין שונה מהרעשים של הקליקים לשאר הכיוונים והוא יותר בולט. שאר הקליקים קטנים, אבל מטרידים מאוד. פעם הייתה לי תנועה חלקה. אני חייב להגיד שאני יושב מול המחשב כל היום ולא עשיתי עד היום תרגילים (כי לא ידעתי שזה עלול להתפתח לכזה מצב). הלכתי כבר לשלושה אורטופדים מתמחים באורטופדיית גב, השלישי היה פרופסור. הרופא הראשון אמר שהרפואה מטפלת רק מתי שיש כאבים, השני שלח אותי לפיזיוטרפיה - הפיזיוטרפיסט לא ידע מה לעשות איתי ופחדתי מהמניפולציות שיעשה עלי מכיוון שלא ידע מלכתחילה מה לעשות איתי, הפרופסור צילם אותי בx-ray ולפי טענתו "הצוואר שלי ממש לפי textbook" זאת אומרת אין משהו שנראה בצילומים. ואומר שהקליקים הם "נורמאליים" ושבגילי המפרקים אמורים להיות בריאים לחלוטין. אני יכול לצרף את הצילומים כאן אם יש צורך. בנוסף לרעשים אני חושב שבחלק מהקליקים קיים עקצוץ/הרגשה מסוימת קלה אבל זה לא כאב. אני לא יודע מה לעשות והרעשים מאוד מטרידים אותי ואני ממש לא מרגיש בריא או נורמאלי כאשר כל הצוואר שלי רועש, והאם אפשר לתקן את הבעיה הזו ושאחזור כפי שהייתי פעם. תודה רבה על הייעוץ

לקריאה נוספת והעמקה

לאור העובדה ששלשה אורתופדים המתמחים בטיפול בעמוד השדרה הסבירו לך כל אחד בדרכו שאין לך בעיה של ממש , מפחיתה מאד את הסכוי ששיש לך בעיה בעמוד השדרה ומנגד מעלה את הסיכוי שיש לך בעיה בתחום של "תפישת המחוש" . יש מקום לחשוב על אפשרות טיפול בתרופות נגד חרדה.

16/02/2013 | 18:51 | מאת: קובי

הצלילים שאני שומע הם אמיתיים, בזמן שאני זוכר בבירור שפעם זה לא היה כך. שלא לדבר על יום לפני ויום אחרי. אני בטוח שאלו לא צלילים נורמאליים שיש לאנשים אחרים.

12/04/2018 | 09:37 | מאת: מורן

היי קובי האם מצאת פתרון לבעיה?? לצערי אני עוברת בדיוק את מה שאתה מתאר

26/05/2018 | 16:55 | מאת: אור

היי קובי ומורן במידה ואחד מכם מצא פתרון כלשהו התחיל לטפל בבעיה ומתחיל להרגיש איזשהו שיפור אני מאוד אשמח אם תוכלו לשתף אותי. הייתי אצל כמה רופאים ואורטופדים וקיבלתי תשובות לקוניות ודרכי טיפול שכרגע עדיין לא עזרו לי. מורן, אני רואה שאצלך זה יותר עדכני. אם תוכלי לשתף אותי בבדיקות שעשית עד כה זה יהיה מעולה! תודה

21/10/2019 | 20:00 | מאת: שרה

מורן האם עשית בירור הקליקים האלה? האם יש אבחנה? אשמח שתשתפי.

27/10/2019 | 21:40 | מאת: נטלי

יש למישהו תשובה? גם אני עוברת את אותו הדבר בימים האחרונים. בריאה בדר"כ. שומעת קליקים בסיבוב של הראש משמאל לימין, ממש מוזר.

מנהל פורום אורתופדיה