ת"א
דיון מתוך פורום אורתופדיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני בת 83 סובלת מכאבי ברך חזקים. אורטופד קבע ניוון כרוני ומצב דלקתי. קבלתי טיפול תרופתי נגד הדלקת. חל שיפור מסוים. הרופא הציע זריקת קורטיזון. ברצוני לדעת: 1 מה הסיכון בזריקה כזאת. 2 לכמה זמן היא יכולה לעזור. 3 מה אחוזי ההצלחה? תודה
נוון כרוני ומצב דלקתי הם מילים כלליות ואינן אבחנה (אגב ניוון מטבעו הוא כרוני) כך שבעצם אין לי מושג מה סיבת הכאב בברכך אך נוכח גילך סביר מאד להניח שמדובר באוסטאוארטריטיס ( לפי האקדמיה ללשון = דלקת מפרק העצם, בשפת העם שחיקת סחוס) . זריקת סטרואידים עשויה בסיכוי טוב להקל על הכאב באופן זמני. כמה זמני? זה תלוי בחומרת המחלה כלומר כמה נזק כבר נגרם לסחוס המפרקי