לד"ר אסא
דיון מתוך פורום אורתופדיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ד"ר היקר, להזכירך..את הסיפור..:"בני בן 18,היו לו כאבי גב תחתון והקרנה לרגל ימין ועבר צריבת דיסק L4-5 מימין עדיין ללא הטבה וסובל כאבי גב ורגל ימין. יש לו בבדיקה...גם עקמת אנטאלגית ומבחן לסג חיובי מימין. בMRI ע"ש מתני האחרון (אחרי MRI הראשון ואחרי הצריבה) בקע אחורי ימני גדול ב L4-5 הרופא לא מציע לעשות TLIF.....הרופא הציע דיסקטומיה אנדוסקופית.... לאחרונה הייתי אצל פרופסור גפשטיין והציע אחת מהאפשרויות "מיקוביקטומיה" טכניקה חדשנית..... אנא אם תוכל להביר במילים אולי יותר פשוטות... מה זה "מיקרוביקטומיה" ומה זו הטכניקה החדשנית? תודה
איני מכיר טכניקה בשם מיקרוביקטומיה. אני מניח שכוונתך מקרוסקופיק דיסקקטומיה . זו טכניקה ותיקה יותר מדיסקקטומיה אנדוסקופית. בעיקרון אינה שונה בהרבה מהניתוח הרגיל והישן אלא שעקב השימוש במיקרוסוקופ מבצעים זאת בחתך הרבה יותר קטן .