פענוח CT ע"ש מותני
דיון מתוך פורום אורתופדיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום. אימי בת 63 הופנתה לבדיקה של הגב בעקבות חולשה ברגליים. מבקש עזרה בהבנת תוצאות הסיטי, ואיך אפשר לטפל בזאת: מבנה גרמי: הודגמו שינויים ניוונים עם זיזים גרמים באספקט הקדמי של גופי החוליות. הודגמה היפרטרופיה של הפאסטות הארטיקולריות דו"צ לכל האורך. סריקה L3-4: מודגם בלט דיסק דפוזי עם לחץ על השק הדוראלי. סריקה L4-5: מודגם בלט דיסק דיפוזי עם לחץ על השק הדוראלי עם תופעת וואקום של הדיסק. סריקה L5-S1: מודגם בלט דיסק דיפוזי עם לחץ על השק הדוראלי. שינויים ניוונים במפרק הסקרו איליאקלי משמאל. סיכום: שינויים דגנרטיבים וגיסקוגנים בולטים בגובה L4-5. תודה רבה
השורה התחתונה: אין ממצא שמסביר את החולשה ברגליה של אימך. השיוניים המתוארים הנם שינויים ניווניים שכיחים