שבר בקרסול
דיון מתוך פורום אורתופדיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, בני בן 15 נפל ושבר קרסול. הרופא הפנה אותנו לעשות צילום סי טי. התוצאות שקיבלנו מאוד מטרידות אותי. אשמח לדעתך מקצועית. האם גבס זה הטיפול המתאים למצב הזה? כמה זמן בערך הוא יצטרך להיות בגבס? האם מותר לו לדרוך על הרגל או לא? התוצאות של סי טי : הפטישון הלטרלי והפטישון המדיאלי נצפו ללא סטיות שבר אנכי מודגם באספקט המדיאלי של הטלוס. השבר מערב את המפרק הטאלו-קנקנאלי. קיים שבר אנכי גם בסוסטנטקולום-טאלי של הקלקנאוס מימין. בנוסף, קיים שבר בעצם הנביקולרית באספקט העליון עם ניתוק של פרגמנטים גרמיים קטנטנים חופשיים קו שבר עדין נצפה גם בעצם הקובואידית, מערב את האספקט העליון של העצם עם ניתוק של פרגמנטים גרמיים למדור הלטרלי של העצם תודה רבה מראש, עדית
ההחלטה הטיפוליתמבוססת על הממצאים בבדיקת הט"מ . בכדילענותעלשאלתך עלילראותאתהצילומים הללו שכן השאלה היא האם מספיק גבס או שמא יש צורך בקיבוע פנימי.